بن سلمان طلای سیاه را غافلگیر کرد

صف خرید در بازار بیت کوین

کدخبر: ۳۸۴۰۲۶
روزی که گذشت، برای نفت و بیت‌کوین روز خوبی بود. به نظر می‌رسد عربستان هفته آشتی‌کنون دارد هم در عرصه سیاسی در برابر قطر کوتاه آمد و هم در بازار نفت نیز از مواضع خود به گونه‌ای پایین آمد که بازار تحت تاثیر قرار گرفت.
صف خرید در بازار بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، براساس تحلیل اینوستینگ،عربستان نه تنها روند افزایش تولید خود را متوقف کرد ، بلکه تصمیم گرفت یک گام دیگر نیز بردارد: پیشنهاد غافلگیرانه سعودی ها برای کاهش یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود در دو ماه آینده پس از متقاعد کردن روسیه برای عدم افزایش تولید خود ، قیمت های نفت خام را در روز سه شنبه 5 درصد افزایش داد.

یک روز پس از شروع سال 2021 در حالی که پایان سال گذشته عملکرد خوبی را نداشت ، قیمت های نفت خام ایالات متحده (وست تگزاس اینترمدییت) برای اولین بار در 11 ماه گذشته سقف 50 دلار در هر بشکه را شکست ، به طوری که افزایش کوتاه‌مدت در معاملات نفت ایجاد شد. زیرا سرمایه گذاران از کمبود عرضه به جای کمبود تقاضا با کشف ویروس کرونا جدید انگلیس که به سرعت در حال گسترش است، ترسیدند.

عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان ، با اشاره به برادر ناتنی و وارث سلطنت سعودی - محمد بن سلمان - ، گفت:« این موفقیت ها حسن نیت ولیعهد سعودی است.»

وزیر گفت: « ما از بازار حمایت خواهیم کرد . ما حافظ این صنعت هستیم» تخمین زده شده که تولید نفت عربستان در تاریخ 1 فوریه (۱۳ بهمن) با توجه به کاهش یک میلیون بشکه‌ای، برابر با 8.125 میلیون بشکه در روز باشد. او افزود:« کاهش مشابهی برای ماه مارس (اسفند) برنامه ریزی شده است.»

وست تگزاس اینترمدیت معامله شده در نیویورک ، شاخص اصلی نفت خام ایالات متحده ، با 2.33 دلار معادل 4.9٪ افزایش در 49.93 دلار در هر بشکه آرام گرفت. اوج معاملات 50.20 دلار بود ، بالاترین قیمتی که نفت از فوریه (بهمن سال گذشته) آن را تجربه کرد. روز دوشنبه ، WTI  با شروع معاملات سال 2021 به طور تقریبی 2٪ سقوط کرد و 21٪ زیان خود را نسبت به سال گذشته را افزایش داده بود.

Vladimir_Putin_and_Mohammad_bin_Salman_(2018-06-14)_01

افت ارزش دلار به ۳۳ ماه گذشته

قیمت طلا در روز سه شنبه روند صعودی دوشنبه خود را ادامه داد. روند نزولی ارزش دلار ادامه داشت و در پایین ترین سطح ۳۳ ماهه خود قرارگرفت.  در مقابل قیمت طلا روند صعودی خود را ادامه داد  قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز به بالای 1950 دلار رسید. این قیمت نسبت به ۳۰ روز گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشت و نسبت به یک سال گذشته ۲۵ درصد صعود داشته است.

بر اساس گزارش اینوستینگ، در حال حاضر سرمایه‌گذاران به سوی فروش این فلزگرانبها حرکت کردند، این در حالی است که برای یک ساعت میانگین خرید بیشتر بوده است.

gold (6)jpg

بهار بیت‌کوین هنوز مانده

طبق گفته JPMorgan(بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی) حتی پس از شکستن 30000 دلار ، بیت کوین هنوز کیلومترها با اوج قیمت خود فاصله دارد ،این بانک پیش بینی افزایش 146000 دلار در بلند مدت را دور از انتظار نمی‌داند اما این ارز رمزپایه با طلا رقابت می کند.

استراتژیست های تحت هدایت نیکولاس پانیگریتزوگلو (مدیرعامل جی‌پی مورگان) روز دوشنبه در یادداشتی نوشتند: میزان سرمایه گذاری مالی در بازار طلامی تواند علامتی برای صعود بیت کوین در دراز مدت باشد.

هدف 146000 دلار JPMorgan از بازار بیت کوین حاصل می شود که با ضرب قیمت بیت کوین در تعداد سکه ها ، افزایش 4.6 برابر و در نهایت مطابقت با سرمایه گذاری طلای بخش خصوصی محاسبه می شود. سقف فعلی بازار بیت کوین 575 میلیارد دلار است.

استراتژیست ها اضافه کردند ، با این حال ، این نوع پیشبرد یک فرآیند چند ساله برای بیت کوین خواهد بود و این ارز دیجتالی نیازمند نوسان بسیار کمی است تا اطمینان سرمایه گذاران را جلب کند.زمان نوشتن این گزارش قیمت بیت‌کوین ۳۳ هزار و ۸۱۷ دلار بوده و همه سرمایه‌گذاران در حال خرید آن هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید