ترامپ برود آرامش به بازار بازمی گردد؟

وعده همتی درباره آینده بازارها

کدخبر: ۳۸۴۴۶۷
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرامی خود در خصوص “پایان کار ترامپ و آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت ها و کاهش تورم در ماه های پیش رو” نوشت.
وعده همتی درباره آینده بازارها

 به گزارش اقتصادنیوز؛ در این یادداشت آمده است؛

امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید.

از 15 مرداد 97 که تحریم ها و فشار حداکثری آغاز شد، تا 15 آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک های کشور را شامل شد، بی سابقه ترین تحریم ها غیرقانونی وضع شده علیه اقتصادکشورمان بود. تا حدی که هیچ یک از بخشهای اقتصادی و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریمها واقع نشده باشد.

در سال 98 و سال 99 تاکنون درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعا کمتر از 20 میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود. این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سالهای قبل، همراه با دسترسی به آن ، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار بوده است.

بی شک ملت بزرگ ایران، با مقاومت تحسین برانگیز و علیرغم سختی ها و مشکلات ناشی از گرانی ها، عمدتا برخاسته از آثار تحریم ها، پیروز این میدان است.

با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآوردها در ماههای اخیر از یک طرف و گشایش های آغاز شده درخصوص برخی منابع بانک مرکزی، همانگونه که قبلا اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمتها و کاهش تورم باشیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید