موافقت بوئینگ برای پرداخت غرامت ۲.۵ میلیارد دلاری

کدخبر: ۳۸۴۵۸۸
شرکت بوئینگ موافقت کرد در خصوص حل پرونده سقوط هواپیما‌های مکس ۲.۵ میلیارد دلار پرداخت کند.
موافقت بوئینگ برای پرداخت غرامت ۲.۵ میلیارد دلاری

به گزارش اقتصادنیوز از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، شرکت هواپیمایی بوئینگ روز پنجشنبه با وزارت دادگستری آمریکا توافق کرد تا برای حل اتهامات جنایی که این کمپانی در زمینه فریب اداره هوانوردی فدرال آمریکا در خصوص گرفتن تأییدیه برای هوایپمای ۷۳۷ مکس روبروست، ۲.۵ میلیارد دلار پرداخت کند.

مجوز پرواز هواپیمای ۷۳۷ مکس در مارس ۲۰۱۹ و در پی دو سقوط مرگبار که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا تعلیق شده بود. پس از انجام تغییرات گسترده در سیستم ایمنی ناقص این هواپیما که سبب دو سقوط شده بود، اداره هوانوردی فدرال آمریکا در ماه نوامبر موافقت کرد که پرواز این هواپیما از سر گرفته شود.

«ارین نیلی کاکس» (Erin Nealy Cox) دادستان منطقه شمالی تگزاس آمریکا گفت: اظهارات گمراه کننده و نیمه درست و موارد نادیده گرفته شده که از سوی کارمندان بوئینگ به اداره هوانوردی فرستاده شده، مانع قدرت دولت برای تضمین امنیت پرواز عموم می‌شود. این مورد، پیامی مشخص دارد و آن این است که وزارت دادگستری کارخانه‌های سازنده مانند بوئینگ را مسئول این فریب خصوصا در مواردی خزرات فراوانی دارد، می‌داند.

با این حساب، شرکت بوئینگ باید ۲.۵ میلیارد دلار به عنوان غرامت و جبران خسارت بپردازد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا چندی پیش پس از ماه‌ها بررسی، آزمایش، و ارزیابی طولانی، سرانجام ممنوعیت پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را لغو کرد.

با لغو این ممنوعیت یک ساله، شرکت‌های هوایی آمریکا می‌توانند در آینده از این هواپیما در پرواز‌های خود استفاده کنند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه خود تأکید کرده است که لغو ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس، به معنای بازگشت سریع این هواپیما به آسمان نیست.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا سال گذشته میلادی و پس از سقوط مرگبار دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در یک دوره ۵ ماهه که باعث مرگ ۳۴۶ نفر شد، پرواز این هواپیما را ممنوع کرد.

تصمیم اداره هوانوردی فدرال آمریکا، نقطه عطفی برای شرکت بوئینگ محسوب می‌شود که در پی این فجایع مرگبار و احتمال نقص فنی در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس با بحران بزرگی مواجه شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید