ایران: پول از مسیر اینستکس جابجا نمی کنیم

کدخبر: ۳۸۶۷۲۴
بلومبرگ نوشت: بانک مرکزی ایران ضمن انتقاد از کانال پرداختی اتحادیه اروپا که به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد از تحریم‌های آمریکا اجتناب کنند، آن را بی‌فایده خواند و گفت: ایران منابع مالی خود را به سمت آن هدایت نخواهد کرد.
ایران: پول از مسیر اینستکس جابجا نمی کنیم

به گزارش اقتصادنیوز، بلومبرگ نوشت: بانک مرکزی ایران ضمن انتقاد از کانال پرداختی اتحادیه اروپا که به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد از تحریم‌های آمریکا اجتناب کنند، آن را بی‌فایده خواند و گفت: ایران منابع مالی خود را به سمت آن هدایت نخواهد کرد.

بانک مرکزی ایران در توضیحاتی در توئیتر گفت: دولت‌های اروپایی «هیچ ایده‌ای» ندارند که چگونه مجرای راه اندازی شده به نام اینستکس را تأمین مالی کنند و «شهامت کافی برای حفظ حاکمیت اقتصادی» خود را نداشته‌اند.

اظهارات ایران همزمان با انتقال ریاست جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ به جو بایدن است که معاون رئیس جمهور باراک اوباما بود.

ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای شش قدرت {جهان} با ایران در سال 2018 خارج کرد و تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را بازگرداند. 

با هدایت فرانسه، آلمان و انگلیس، اینستکس در ژانویه 2019 راه اندازی شد و اولین معامله آن در مارس 2020 انجام شد. این کانال انتقال پول فقط مقادیر کمی سرمایه را برای چند محموله پزشکی جابجا کرده است که از نظر فنی از تحریم‌ها معاف هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید