سقوط دنباله‌دار نفت

کدخبر: ۳۸۶۷۴۳
قیمت نفت امروز، و با بازگشایی بازارهای جهانی بار دیگر ۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و روند افزایش قیمت که به واسطه کاهش تولید و تقاضای قوی چین شکل گرفته بود کاملا متوقف شد.
سقوط دنباله‌دار نفت

به گزارش اقتصادنیوز از نفت خبر، معاملات آتی برنت با ۱ درصد کاهش یا ۴۵ سنت به ۵۴.۶۵ دلار رسید، پس از آنکه سنگین ترین در سقوط خود در ماه گذشته را با ۲.۳ درصد کاهش در روز جمعه تجربه کرد. 

همچنین وست تگزاس اینترمدیت با همین میزان کاهش به ۵۱.۹۳ دلار در هر بشکه رسید که آن هم در روز جمعه شاهد افت سنگین ۲.۳ درصدی بود. 

هر دو شاخص بها در هفته‌های اخیر به دلیل خوش‌بینی به واکسیناسیون کرونا و کاهش داوطلبانه ۱ میلیون بشکه‌ای عربستان سعودی در مسیر افزایش قیمت قرار داشتند اما نشانه‌های افزایش مبتلایان به ویروس کرونا بر افزایش تقاضا سایه افکنده است. 

همچنین حفاران آمریکایی با افزایش شمار چاه‌های حفاری برای هشتمین هفته متوالی در هفته گذشته به فشار بر بازار افزودند چرا که افزایش قیمت تولید را به صرفه کرده است. 

در هفته پیش امارات متحده عربی به تولیدکنندگان شیل آمریکا هشدار داد که بازار هنوز آمادگی پذیرش تولید آن‌ها را ندارد. 

با این حال تولیدکنندگان شیل در این سال‌ها به سرعت به تحولات اخیر قیمت پاسخ داده‌اند و در جنگ بر سر سهم بازار بر عربستان و روسیه و کشورهایی که با کاهش تولید سعی در نگه داشتن قیمت‌ها داشته‌اند پیروز شده‌اند.

در بحث‌های دنباله‌دار اوپک پلاس یکی از استدلال‌های روسیه برای افزایش تولید بر همین مبنا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید