«وال‌استریت بِت» به بازارها جهت داد

غوغای «ردیت» در بازار سهام

کدخبر: ۳۹۰۳۲۸
با توجه به پررنگ شدن جایگاه برخی شرکت‌ها در بازارهای جهانی، نقش ردیت را باید در نظر داشت.
غوغای «ردیت» در بازار سهام

براساس گزارش اقتصادنیوز، سوالی که این روزها برای مردمی که خبرهای بازارهای جهانی را رصد می‌کنند پیش می آید این است که، «ردیت» چیست؟ ردیت دقیقا چه کاری را انجام می دهد که موجب افزایش سهام شرکت ها یا حتی کاهش آن ها شده است؟

ردیت یک رسانه یا شبکه اجتماعی است که در آن اخبار متنوع در هر زمینه منتشر می‌شود و مردم و فعالان در این شبکه نظر خود را درباره آن منتشر می‌کنند. اعضای ردیت عکس، نوشته، فیلم و خبرهایی را در هر زمینه‌ای منتشر می‌کنند و اعضای دیگر به آن رای می‌دهند. بحث در مورد موضوعات مختلف و مورد علاقه کاربران در ردیت در انجمن‌هایی انجام می‌شود که ساب‌ردیت  subreddit نامیده می‌شوند.

همچنین این وب سایت بیشترین نوشته یا اخباری که توسط مردم رای آورده را در صفحه یک خود قرار می‌دهد و همین اتفاق موجب افزایش دوباره نظرها و توجه ها بر روی همان خبر می‌شود.

ردیت

فرصت گیم استاپ

داستان از اینجا شروع شد که  طی ماه‌های اخیر، سهام یک شرکت پخش بازی‌های ویدیویی به نام گیم ‌استاپ، در بازار بورس امریکا با رشدی حیرت‌انگیز مواجه شد؛ این ماجرا تا حدی پیش رفت که نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای وال‌استریت، نهاد‌های قانون‌گذار ایالات متحده و حتی صاحبان قدرت در کاخ سفید را هم برانگیخت. در 19 سپتامبر سال 2020 ، یک ردیتور با نام Player896 پستی را در کانال با عنوان « ورشکستگی سرمایه گذاران سازمانی برای GameStop» در کانال منتشر کرد. در آن پست، این ردیتور یک مورد قوی و صعودی را برای GameStop (GME)، بیان کرد. 

نویسنده اشاره کرده که سهام GameStop در آن زمان توسط تعداد زیادی از سرمایه گذاران موسسه به شدت فروخته می شد.

ردیت

جایگاه ردیت در افزایش سهام

شیوع ویروس و اعمال محدودیت ها که موجب خانه نشینی بسیاری از مردم شد، موجب شد که مردم در بازار سهام بیش از گذشته مشارکت کنند و گروه‌های آنلاین یا انجمن‌های مجازی حول این موضوع شکل گرفت. در همین راستا افرادی که در گروهی با نام WallStreetBets در ردیت عضو بودند، اصلی‌ترین نقش را در آغاز روند صعودی گیم ‌استاپ داشتند. گروه «r / Wallstreetbets » با نام مستعار WSB) ) یک کانال ردیت با سابقه است که بیش از 3.5 میلیون کاربر Reddit در مورد ایده ها و استراتژی های تجاری بسیار سوداگرانه بحث می کنند. این جامعه باعث ایجاد اخلال در بازارهای مالی این هفته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید