دلار در صدر جدول بازدهی قرار گرفت

دوران پایداری در بازار سکه + نمودار

کدخبر: ۳۹۰۳۴۹
اقتصادنیوز: پشت آرامش بازار سکه، انتظارات متناقض، غوغا می کند.
دوران پایداری در بازار سکه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز برخی از تحلیل گران انتظار دارند که فلز گران بهای داخلی در روزهای آتی تا محدوده 11 میلیون و 700هزار تومانی افزایش پیدا کند. در مقابل،‌عده دیگری باور دارند، سکه در روزهای آینده تا سطح10 میلیون و 200 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد. بازار در حالی درگیر این انتظارات متناقض است که در روزهای اخیر در دامنه کوتاه 10 میلیون و 850 هزار تومان تا 11 میلیون و 150 هزار تومان زندانی شده است. روز سه شنبه، سکه در همین سلول قیمتی حرکت کرد و با افزایش 3 دهم درصدی به نزدیکی محدوده 10 میلیون و 900 هزار تومانی رسید. رشد محدود فلز گران بهای داخلی در شرایطی رخ داد که دلار امروز بیش از یک درصد افزایش یافت و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت.

 روز سه شنبه دلار از مرز 24 هزار تومانی فاصله گرفت و توانست به محدوده 24 هزار و 350 تومان برسد. دلار حدود 4/1 درصد رشد را در روزی تجربه کرد که بورس روند منفی سنگینی را پشت سر گذاشت. امروز شاخص کل بورس 3/2 درصد از ارزش خود را از دست داد. دلار و بورس در شرایطی در جهت معکوس حرکت کردند که بازیگران داخلی انتظار دارند روند این دو مشابه هم باشد.

دلیل افت دلار چه بود؟

به گفته فعالان، برخی از معامله گران انتظار داشتند که رییس جمهور آمریکا سخنرانی کند و در مورد بازگشت به برجام صحبت کند. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و گفته می شد، به دلایل جوی، سخنرانی بایدن کنسل شد. این اتفاق موجب شد که فروشندگان به سرعت از بازار خارج شوند و جای خود را به خریداران بدهند. در کنار این، برخی از معامله گران که در روز دوشنبه اقدام به خالی فروشی ارزی کرده بودند، با رشد روز سه شنبه متضرر شدند؛‌ آن ها برای پرداخت ارز وعده داده شده خود ناچار شدند که در موقعیت خریدار به بازار وارد شوند. در کنار این، عدم تایید لایحه بودجه در مجلس عامل دیگری بود که موجب شد، سیگنال ناآرامی به بازار ارز ارسال شود.

رشد دلار، سکه را صعودی کرد؛ ولی کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی عاملی بود که موجب شد افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی محدود شود.

  • N
  • N2
  • N3
  • N4
  • N5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید