مدیریت بحران: تمام منازل کشور از اوایل سال ۱۴۰۰ بیمه حوادث می‌شود/ دریافت اقساطی حق بیمه از طریق قبوض برق

کدخبر: ۳۹۰۶۰۷
رئیس سازمان مدیریت بحران از تصویب و ابلاغ لایحه "بیمه حوادث اجباری منازل" در کشور، بعد از ۲۰ سال خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد اساسنامه صندوق را تصویب، هیئت امنا تشکیل شد و مدیرعامل تعیین و ساز و کار آن طراحی شده است.
مدیریت بحران: تمام منازل کشور از اوایل سال ۱۴۰۰ بیمه حوادث می‌شود/ دریافت اقساطی حق بیمه از طریق قبوض برق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  اسماعیل نجار در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند نعمت بزرگی را با این انقلاب ارزانی داشت، اظهار داشت: مشکلات زیادی را در این راستا تحمل کردیم و برای دوام و استمرار این انقلاب، همه مردم پای کار بودند لذا باید تلاش کنیم، مشکلات مردم را کاهش داده و استقلال و عزت را در کشور نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم هر لحظه آمادگی خود را در برابر زلزله حفظ کنیم، گفت: آذربایجان شرقی پنجمین استان زلزله خیز کشور است. اگر یک زلزله 7 ریشتری را شاهد باشیم، نگرانی زیادی وجود دارد و من از تبریز نگران هستم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تجربه شهرهای بزرگ را در زلزله خوشبختانه نداشته‌ایم و بالاترین تجربه زلزله‌ای ما برای جمعیت بیش از 100 هزار نفر بوده است، افزود: اگر در تهران و تبریز و... اتفاقی بیافتد، علی رغم تمام کارهای رخ داده، مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین اصل در مدیریت بحران، پیشگیری است ابراز داشت: در گذشته اتفاقات خوبی رخ داده و کار بسیار بزرگی صورت گرفته اما کافی نیست. از امروز باید همه با نگاه فرابخشی تلاش کنند و از حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کرده و پیشگری کنیم.

نجار، با اشاره به اینکه بعد از زلزله بم که سازمان مدیریت بحران تشکیل یافت، بر اساس پیشگیری پایه گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از شهریور سال 98 ماده 16 را برای پیشگیری فعال کردیم اما در بودجه، 5 هزار و 84 میلیارد تومان برای پیشگیری در بودجه ارائه دادیم ولی مجلس دهم 300 میلیارد تومان ردیف متفرقه گذاشت، چگونه می‌توانیم با این ارقام، اقدام به پیشگیری کنیم؟ لذا حتماً باید مجلس در این زمینه کمک کند.

وی از تصویب و ابلاغ لایحه "بیمه حوادث اجباری منازل" در کشور، بعد از 20 سال خبر داد و افزود: وزیر اقتصاد اساسنامه صندوق را تصویب، هیئت امنا تشکیل شد و مدیرعامل تعیین و ساز و کار آن طراحی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران، با اشاره به اینکه اوایل سال 1400 تمام ساختمان‌های کشور بیمه می‌شوند گفت: حق بیمه تمام افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را دولت پرداخت می‌کند، بقیه مردم هم در فیش برق لحاظ می‌شود تا بخشی را دولت و بخشی توسط مردم پرداخت شود.

وی مطالعه آتش سوزی‌های ارسباران را مرود اشاره قرار داد و گفت: بیش از 90 درصد حوادث حریق در جنگل‌های کشور عوامل انسانی است و هزاران هکتار جنگل نابود می‌شود. باید اقتصاد جوامع محلی را بیش از گذشته با جنگل متصل کنیم تا مردم هم از مراتع و جنگل‌ها محافظت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید