پرتقاضاترین خودروها در خاورمیانه را بشناسید

کدخبر: ۳۹۰۶۲۵
خودروهای کمپانی تویوتا نه تنها یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیا هستند بلکه در خاورمیانه نیز خودروهای این کمپانی هستند که در مقام اول پرفروش‌ترین‌ها ایستاده‌اند.
پرتقاضاترین خودروها در خاورمیانه را بشناسید

به گزارش اتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در بین تمام کمپانی‌های خودروسازی در دنیا تویوتا نه تنها توانسته است به محبوب‌ترین کمپانی در خاورمیانه تبدیل شود بلکه خودرو تویوتا هایلوکس این کمپانی با فروش خود در سال ۲۰۲۰ توانست لقب پرفروش‌ترین خودرو خاورمیانه را نیز به خود اختصاص دهد.

تویوتا هایلوکس در حالی پرفروش ترین خودرو در خاورمیانه لقب گرفته و ۱۶ درصد بازار را در دست دارد که سری اف فورد در سال گذشته توانست با فروش ۷۸۷ هزار عددی خود به پرفروش ترین خودرو در دنیا تبدیل شود؛ گفتنی است که تویوتا هایلوکس در بین ۱۰ تا از پرفروش ترین خودورهای دنیا در سال ۲۰۲۰ جایگاهی ندارد.

دومین خودرو پرفروش در خاورمیانه متعلق به کمپانی نیسان است؛ نیسان سانی با فروش ۲۹ هزار و ۹۹۷ عددی خود در سال گذشته توانست ۱۵.۵ درصد از بازار خودرو خاورمیانه را در دست بگیرد. سومین پرفروش ترین خودرو خاورمیانه نیز خودرو دیگری از کمپانی تویوتا است؛ تویوتا لند کروز نیز در حالی با فروش ۲۹ هزار و ۷۸۱ عددی خود در سال گذشته در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است که این خودرو ۳۸ درصد بازار خودرو خاورمیانه را در دست دارد.

پرتقاضاترین خودروها در خاورمیانه را بشناسید

گفتنی است که دومین خودرو پرفروش دنیا خودرو سیلورادو کمپانی شورولت است که با فروش ۵۸۶ هزار عددی خود در سال گذشته این جایگاه را به خود اختصاص داده است و سومین خودرو پر فروش دنیا نیز وانت پیکاپ رم است که با فروش ۵۶۳ هزار عددی خود در سال گذشته در این جایگاه قرار گرفته است.

در خاورمیانه اما بار دیگر خودرو تویوتا یکی از پرفروش‌ترین خودروها در میان شهروندان این منطقه است و خودرو تویوتا کمری این کمپانی با فروش ۲۸ هزار عددی خود در سال گذشته و در دست داشتن ۷.۷ درصد از سهم بازار خودرو در جایگاه چهارم این فهرست قرار گرفته است.

هیوندا النترا نیز پنجمین خودرو پرفروش در خاورمیانه است؛ این خودرو در سال گذشته با فروش ۲۴ هزار و ۸۰۰ عددی خود در حالی که ۸.۲۱ درصد از سهم بازار خودرو را در اختیار دارد توانسته در این جایگاه قرار گیرد.

نیسان پاترول و هیوندای اکسنت به ترتیب ششمین و هفتمین خودرو پرفروش دنیا هستند که به ترتیب در سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۰۰ و ۲۲ هزار و ۲۰۰ عدد فروش داشتند و این خودروها به ترتیب ۴.۴ و ۳۵ درصد از سهم بازار خودرو خاورمیانه را در دست دارند.

سه خودرو انتهای این فهرست نیز به کمپانی تویوتا تعلق دارد و تویوتا لند کروز، تویتا کرولا و تویوتا یاریس به ترتیب با فروش ۲۱، ۱۸ و ۱۶ هزار عددی خود در جایگاه های هشتم، نهم و دهم قرار گرفته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید