پروازهای این 4 استان لغو شد / ادامه بارش در تهران

کدخبر: ۳۹۱۱۳۲
اقتصادنیوز :‌معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس لغزندگی جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها و احتمال ریزش بهمن و تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
پروازهای این 4 استان لغو شد / ادامه بارش در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،محمد اصغری   در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در غرب و جنوب غرب هم چنین مناطقی از جنوب و مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر و خراسان شمالی بارش ها ادامه دارد.

وی افزود: امروز در مناطق سردسیر و ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و زاگرس شمالی بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

معادن پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های قزوین، البرز، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خلیج فارس، شمال بوشهر، شمال و شرق خوزستان و شمال تهران است.

اصغری افزود: بعدازظهر فردا ۱۹ بهمن بارش در غرب کشور کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در جنوب غرب، جنوب مرکز و شرق کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های تهران، البرز و سمنان فعال خواهد بود این شرایط در شرق سواحل خزر و خراسان شمالی نیز حاکم است.

وی گفت: روز آینده شدت بارش ها در شمال بوشهر، شمال فارس، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و غرب فارس بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی به سبب بارش برف، افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد، در مناطق مستعد جنوبی احتمال وقوع تگرگ، پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود: توصیه می شود احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ، در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۰ بهمن سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور سبب وزش باد شدید و بارش پراکنده خواهد شد و به تدریج از کشور خارج می‌شود، در این روز در جنوب شرق وزش باد شدید داریم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز آسمانی صاف در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت، گفت: روز پنج‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب  سواحل خزر ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز جمعه در خراسان رضوی و خراسان شمالی وزش باد و بارش پراکنده داریم.

وی اظهار داشت: بعد از ظهر امروز و همچنین فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری گاهی با مه رقیق در برخی ساعات بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در شب آسمان به تدریج نیمه ابری است و کاهش دما را در پایتخت داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۶ درجه خواهد بود.

اصغری گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید