پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بازار

کدخبر: ۳۹۲۹۹۰
اقتصادنیوز : امروز بورس با افزایش ۲۰۸۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۳۸ واحد رسید.
پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، امروز بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای معاملات رو به رشد بود، اما نوسان زیادی پیدا کرد و در نهایت با افزایش جزئی ۲۰۸۵ واحد به رقم یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۳۸ واحد رسید. شاخص کل با معیار هموزن هم امروز با ۰.۳۴ درصد رشد تعداد ۱۴۶۰ واحد افزایش یافته و به رقم ۴۳۷ هزار و ۸۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

از ابتدای هفته با اجرای تغییر دامنه نوسان و کاهش دامنه نوسان منفی سهم‌ها، شاخص بورس سبزپوش شد. کاهش عمق سبزپوشی‌ بازار اما سبب شد برخی این نکته را مطرح کنند که احتمالا بورس در حال تخلیه فضایرشکل گرفته‌ی تحت‌تاثیر تصمیمات جدید است. ارزش معاملات امروز بازار سهام بسیار کمتر از دیروز بود و این نشان دهنده کم‌عمق شدن بازار سهام است.

بورس اوراق بهادار امروز شاهد خروج ۶۴۸ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها بود.این بدان معناست که برخی سهامداران حقیقی سبزپوشی‌ چند روزه بورس را فرصت مناسب خروج از بازار تشخیص دادند .به این ترتیب مشخص است که هنوز اعتماد به بازار بازنگشته است.  

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه  درمورد وضعیت امروز بازار گفت: امروز بازار پس از اعمال محدودیت دامنه نوسان، منفی شد.

وی با اشاره به اینکه بازار پس از مدتها  چند روز مثبت بود، افزود: به نظر می‌رسد بورس در حال محک زدن دامنه نوسان نامتقارن است.

او گفت: باید دید بازار چه واکنشی نشان میدهد چون از پس مدت‌های طولانی این اتفاق رخ داد اما نکته مهم اینجاست که شکل‌گیری صف‌های فروش می‌تواند در چند روز آتی هم دوام داشته باشد. 

وی افزود: تنها نکته امیدوار کننده این است که صف‌های فروش‌ چندان سنگین نشد اما باید صبر کرد و دید فردا خریدار بالقوه در بازار داریم یا خیر؟

این کارشناس تاکید کرد:  بعد از چند روز مثبت شدن، خروج  نقدینگی اتفاقی عادی است. باید بیینیم فردا چه اتفاقی می‌افتاد.

خبری زاده اظهار کرد: فکر میکنم فردا بازار پرعرضه باشد. اگر تقاضا بیشتر باشد و قیمت سهم‌ها برای پول جدید جذاب شود، شاید روند مثبت برگردد. اما اگر تقاضای خوبی در بازار نباشد و شاهد تشکیل صف‌های فروش سنگین در بازار باشیم، پایان هفته را در منفی کامل به سر خواهیم برد.

وی در رابطه با تاثیر محدودیت نوسان گفت: محدودیت نوسان تاثیر مثبت خود را گذاشت. البته دامنه نوسان نامتقارن در شرایطی میتواند موثر باشد که پول لازم برای حمایت از بازار روی منفی‌ها وجود داشته باشد. امروز این پول و حمایت بود. اگر فردا هم این حمایت اتفاق بیفتد اثرات آن می‌تواند ادامه داشته باشد. اما اگر پول در بازار نباشد و صف فروش‌های سنگینی در بازار تشکیل شود، باید گفت این تصمیم نیز با شکست مواجه خواهد شد. باید چند روزی به بازار وقت بدهیم تا تاثیرات محدودیت نوسان را ببینیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید