آینده ارزهای دیجیتالی در بازار جهانی

پشت ‌صحنه بیت‌کوین 50 هزار دلاری

کدخبر: ۳۹۳۴۶۱
یکی از سوال هایی که در حال حاضر فعالان اقتصادی را درگیر کرده، این است که چرا بیت کوین ۵۰ هزار دلار شده و آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر؟
پشت ‌صحنه بیت‌کوین 50 هزار دلاری

به گزارش اقتصادنیوز، در روز جاری پس از انتظار زیاد سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار برای آینده قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتالی بالاخره رکورد خود را شکست و به ۵۰ هزار دلار رسید.

آخرین تیری که به بازار ارزهای دیجیتالی زده شد و موجب افزایش ناگهانی بیت کوین در بازار شد خبر ایلان ماسک بود. بیت کوین از اخبار شرکت های بزرگی مانند تسلا ، مسترکارد و BNY Mellon که قرار است از این ارز رمزنگاری پشتیبانی کنند ، ذوق زده شد و روند افزایشی به خود گرفت. هفته گذشته تسلا فاش کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و قصد دارد سکه دیجیتال را به عنوان پرداخت محصولات خود بپذیرد ، مسترکارد نیز گفت: با این کار شبکه خود را برای برخی ارزهای دیجیتال باز می کند PayPal(کیف پول دیجیتالی) و BNY Mellon(بانک نیویورک) نیز اقدامات بزرگی را برای پشتیبانی از این رمزنگاری انجام داده اند.

نهادهای قوی

در گزارش وال استریت ژورنال در روز پنجشنبه نیز خبر داده شد BNY Mellon قصد دارد بیت کوین مشتریان را صادر ، نگهداری و انتقال دهد. این اولین بانک جهانی است که خدمات دارایی دیجیتال یکپارچه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد.

همچنین بلومبرگ روز شنبه گزارش داد که  مورگان استنلی در حال بررسی سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری بر روی بیت کوین است. البته مورگان استنلی پس از یک بار انکار  این خبر را تایید کرد.

حضور بازیگر اصلی

گفته می شود مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مایکرو استراتژی یکی از افرادی است که ایلان ماسک را ترغیب به خرید بیت کوین کرده و امروز نیز خبر آمده که این مدیرعامل مایکل سیلور که ۶۹۰ میلیون دلار دیگر روی بیت کوین برای آینده خود تا ۲۰۲۷ سرمایه‌‌گذاری خواهد کرد، او در مصاحبه خود گفت که اگر واقعا قصد خرید بیت کوین را دارید، سرمایه‌گذاری ۱ درصد از درآمد و سهام شرکت روی بیت کوین کافی نیست. او اعلام کرده است که اگر باز هم فرصت به دست بیاورد، بیت کوین بیشتری خواهد خرید.

بیت کوین

دیدگاه‌های متفاوت

فوربس در گزارشی در ماه گذشته اعلام کرده بود روند عرضه و تقاضا در حال حاضردر بازار بیت کوین سرسام آور است ، زیرا روزانه فقط 900 سکه جدید در حال استخراج است اما این در حالی است که در مقابل 1800 سکه در سال 2017 استخراج می شد و همچنین مشارکت نهادی در حال افزایش است.

اکثر بیت کوین های تولید شده را شرکت ها سرمایه گذاری کردند و این موجب کاهش عرضه و همچنین افزایش قیمت شده است.

در همین راستا، نیل ویلسون ، تحلیلگر ارشد بازار در پلتفرم تجاری Markets.com ، با اشاره به نوسانات سال ۲۰۱۷ گفت: «افزایش حمایت شرکت ها از ارز رمزنگاری ، این بازار را با بازار سال 2017 بسیار متفاوت می کند.»

دانیل پینتو ، رئیس جی پی مورگان روز جمعه به CNBC گفت که او متقاعد شده است به لطف تقاضای مشتری ، بانک های بیشتری در این امر درگیر خواهند شد. پینتو گفت:« تقاضا هنوز وجود ندارد ، اما من مطمئن هستم که در بعضی مواقع خواهد بود.»

علاقه بازیکنان بزرگ این روایت را پشتیبانی می کند که سرمایه گذاران نهادی به طور فزاینده ای به بیت کوین علاقه مند هستند. این اعتقاد عامل اصلی افزایش حیرت انگیز قیمت بیت کوین بوده است: به طوری که از زیر 4000 دلار در مارس (فروردین) گذشته تا 50،000 دلار در روز سه شنبه.

ارزهای دیجیتالی دیگر

افزایش قیمت بیت کوین به مردم کمک می کند که از دنیای بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده بیشتر اطلاع پیدا کنند و این اتفاق به ارزهای رمزنگاری شده دیگری مانند اتر ، سکه موجود در شبکه اتریوم نیز کمک کرده است.

قیمت آن پس از رسیدن به یک رکورد بالاتر از 1870 دلار در آخر هفته ، در روز سه شنبه تقریبا 1793 دلار بود.

بیت کوین

کریگ ارلام ، تحلیلگر ارشد بازار در پلت فرم ارزی Oanda ، گفت: « این دو هفته خارق العاده برای فضای ارزهای رمزپایه بوده است ، نام های بزرگ زیادی بیانیه های مربوط به بیت کوین را منتشر می کنند.»

او گفت این سوال اکنون «چقدر می تواند جلوتر و با چه سرعتی» حرکت کند.

اپل و آمازون در صف خرید بیت کوین هستند و چشم تمام سرمایه داران  به این است که این شرکت های بزرگ نیز از این ارز پشتیبانی می کنند یا خیر؟

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید