جانشین ترامپ در توئیتر

چه کسی قیمت بیت کوین را بالا برد؟ /طلا در تعقیب نقره

کدخبر: ۳۸۹۴۱۴
در آخرین روز هفته بازار جهانی یک پولدار قیمت بیت کوین را بالا برد. در اتفاقی عجیب طلا سنتی شکنی کرد و به جای رهبری دنباله رو قیمت نقره شد.آمار کرونا گرچه خوشایند نیست اما آمارهای اقتصادی کشورها در این همه گیری بدک نبوده است.
چه کسی قیمت بیت کوین را بالا برد؟ /طلا در تعقیب نقره

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،تا دو هفته پیش توییت‌ های ترامپ بازارها، سیاست ها و حتی جهت پیشرفت کشورها را تغییر می داد. پس از کنار رفتن او از قدرت، برخی تصور می کردند دیگر کسی قادر نیست بازارها را غافلگیر کند و بازارها خیالشان راحت شده بود که می توانند در یک فضای قابل پیش بینی حرکت کنند اما جایگزین سیاستمدار دیوانه یک نابغه دیوانه شده است. ایلان ماسک. در هنگامه ای  که توییتر ترامپ را از توییت کردن منع کرده است ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و پولدارترین فرد جهان با توییت های جنجالی خود در بازار های سرمایه گذاری موج سواری می کند و روندها را تغییر می دهد. تحلیل گران می گویند کسی که توانست روز جمعه قیمت بیت کوین را به بالاترین حد خود در 10 روز گذشته برساند حساب توئیتری او بود.

 

اقدام توییتری ایلان ماسک به نفع بیت کوین

بر اساس گزارش سی ان بی سی، ارزش بیت کوین در روز جمعه پس از تغییر توضیح توییتری ایلان ماسک به هشتگ بیت کوین (#bitcoin) ، بیش از 20٪ جهش کرد و به 38هزار و 566 دلار رسید.

جالب اینجاست که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و پولدارترین فرد جهان درباره اقزایش شاخص شرکت گیم استاپ توییت کرد. همین کافی بود تا حجم عظیمی از خریداران وارد این بازی شوند. خیلی از سرمایه داران با صندوق های سرمایه گذاری مشکل شخصی دارند چون سهام شان بارها توسط این صندوق ها دستکاری شده است. با ورود ایلان ماسک در این زمینه، سرمایه گذاران میلیونر هم خریدار این سهم شدند و تنها در یک روز قیمت سهام گیم استاپ از 130 دلار به بالای 240 دلار رسید.

بیت کوین یک

 

جهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین

تا روز چهارشنبه تحلیل گران فنی بر نزولی بودن روند بیت کوین تاکید داشتند نشانه ها و چارت های آنان افزایشی را تایید نمی کرد اما اقدام ساده ایلان ماسک احساسات در بازارهای سرمایه گذاری را تغییر داد. پس از اضافه شدن هشتگ بیت کوین به حساب توئیتری ایلان ماسک سرچ این واژه در گوگل بالا رفت اتفاقی که نشان از اقبال نسبت به این رهبر ارزهای دیجتالی دارد. دلیل چنین استقبالی به دنبال کنندگان او باز می گردد ماسک در حساب کاربری خود 43 میلیون دنبال کننده دارد همین اضافه شده کلمه بیت کوین در واژه کافی بود قیمت این ارز دیجتالی به بالاتر از38 هزار دلار برساند. البته پس از آن قیمت بیت کوین تعدیل شد. در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با افزایش ۴.۵ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۳۴ هزار و ۲۴۱ دلار رسید. 

بازار

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت خام روز جمعه صعود کرد ، این امر به نشانه های بهبود اقتصادی جهانی ، اخبار مثبت تر واکسن ها و پیش از قطع عرضه در انتظار عربستان کمک می کند.هر بشکه معاملات آتی نفت خام آمریکا با 1.1٪ افزایش به 52.91 دلار رسید ، در حالی که هر بشکه معاملات آتی با قیمت برنت با 1.1٪ افزایش به 55.70 دلار رسید.RBOB Futures شاخص بنزین ایالات متحده با 2.5٪ افزایش به 1.6141 دلار در هر گالن رسید.

بازار

بهبود وضعیت اقتصادی

در اوایل روز جمعه ، تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه چهارم 0.1 درصد افزایش یافت ، تولید ناخالص داخلی اسپانیا 0.6 درصد رشد کرد و در حالی که تولید ناخالص داخلی فرانسه 1.3 درصد کاهش داشت ، این هنوز هم بهتر از افت 4 درصدی پیش بینی شده بوده است.

این به دنبال گزارش گزارش سالانه رشد 4.0 درصدی ایالات متحده در سه ماهه آخر سال 2020 در اوایل هفته جاری بود ، در حالی که هفته گذشته تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه چهارم سال 2020 رشد 6.5 درصدی را تجربه کرد.

اگرچه ویروس Covid-19 همچنان در حال ویران کردن سراسر جهان  است، اما به نظر می رسد که خسارت اقتصادی ناشی از دور دوم محدودیت‌ها ، چندان زیاد نبوده است.

 

قیمت طلا دنبال نقره

براساس گزارش کیتکو، روز جمعه در فلزات گرانبها شاهد افزایش طلا بیش از 1٪ و افزایش نقره بیش از 5٪ در روز بود. اما این بار ، طلا در حال تعقیب نقره است ، زیرا دومی موجی از علاقه جدید را می بیند.

بارت ملک ، رئیس استراتژی جهانی TD Securities ، گفت: « ما یک حرکت خوب در نقره و طلا داشتیم. به نظر می رسد که در حال حاضر تعداد بیشتری از علاقه مندان به نقره در بازار حضور دارند.»به گفته کیتکو نیوز ، به طور معمول نقره دنبال رو طلا است، اما این هفته نه. این هفته طلا بود که دنباله رو قیمت نقره شده بود.

قیمت هر اونس طلای نقدی با افزایش ۵ دلار  به قیمت ۱۸۴۸ دلار رسید. همچنین قیمت نقره نیز به ۲۶ دلار و ۹۴ سنت رسیده است.

بازار

                                                   

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید