سرمای شدید تولید نفت را کاهش داد

کدخبر: ۳۹۳۸۹۰
سرمای شدید در آمریکا تولیدکنندگان نفت و پالایشگاه های منطقه تگزاس را تعطیل کرد که تولید روزانه نفت این کشور یک میلیون بشکه کم شد.
سرمای شدید تولید نفت را کاهش داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امروز قیمت نفت به دلیل سرمای و یخبندان شدید هوا در تگراس آمریکا که احتمالا عرضه نفت از این منطقه را برای چند روز و حتی چند هفته مختل خواهد کرد، افزایش یافت و به بیشترین میزان 13 سال گذشته رسید چرا که تقاضا برای نفت هم در چنین شرایطی افزایش یافته است.

قیمت نفت برنت با 40 سنت افزایش به 64.75 دلار در هر بشکه رسیده است قیمت نفت وست تگزارس آ«ریکا هم با 66 سنت افزایش به رقم 61 دلار و 80 سنت به فروش ررسید.

تولید کنندگان و پالایشگاه های نفت منطقه تگزاس به دلیل سرمای شدید هوا 5 روز است که فعالیت نمی کنند و دولت هم صادرات گاز طبیعی را ممنوع کرده است و امیدوار است فعالیت های دوباره از سر گرفته شود اما این مستلزم زمان است.

بر اساس تحیلیل وودمکنزی، تولید یک میلیون بشکه در روز  حداقل کم شده است و برای برگشتن دوباره این میزان تولید شاید هفته ها طول بکشد.

«هیروکی» مدیر پژوهش در شرکت نیسان هم گفت:« قیمت نفت با قبول این نظر که برگشت دوباره تولید نفت و فعالیت پالایشگاه ها در منطقه تگزاس هفته ها طول خواهد کشید، افزایش یافت.»

وی همچنین افزود: امیدواری به محرک های اقتصادی آمریکا و نیز بهبود اوضاع اقتصادی با تولید واکسن کووید 19 تقاضا برای نفت هم افزایش و باعث بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

دلیل بعدی که برای افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی جستجو کرد کاهش ذخایر نفت آمریکا است آمارهای موسسه نفتی آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت این کشور 5.8 میلیون بشکه د رهفته منتهی به 12 فوریه کاهش یافت و به حدود 468 میلیون بشکه رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید