بیت کوین می تازد / طلای سیاه همچنان در مسیر کاهش

سایه ترامپ بر بازارهای جهانی

کدخبر: ۳۸۱۰۸۹
قیمت طلا در روز جاری با افزایش حدود ۹ دلار نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۸۶۸ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید و توصیه به سرمایه گذاران خرید طلاست.
سایه ترامپ بر بازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته میان سه شاخص اصلی، بیت‌کوین، طلا و نفت، تنها بیت‌کوین روند افزایشی داشت اما در روز جاری طلا نیز وارد مسیر صعودی شد و کمی افزایش قیمت را تجربه کرد.

لج‌بازی ترامپ کار دست بازار داد

بر اساس گزارش کیتکو، پس از یک معامله دشوار دیگر که در روز سه شنبه در آن طلا 0.87٪ کاهش یافت ، امروز چهارشنبه، فلز زرد با 0.32٪ افزایش معاملات اروپا را آغاز کرد.

همچنین نقره با نگه داشتن سطح 25 دلاری هر اونس ، با نزدیک به یک درصد افزایش معامله شد. نیک‌کی ۲۲۵، ۰.۳۳ درصد، ASX ۰.۶۶ درصد و شاخص شانگهای ۰.۷۶ درصد همگی در معاملات زودهنگام چهارشنبه بالاتر بسته شدند.

555

همانطور که انتظار می رفت تاثیرگذاری خبرهایی چون محرک های مالی آمریکا بر بازار  یک شبه فروکش کرد. رئیس جمهور ترامپ گفته بود که او ممکن است توافق نامه محرک مالی جدید را امضا نکند ، مگر اینکه چک های ارسالی از 600 دلار به 2000 دلار افزایش یابد. رئیس مجلس پلوسی گفت که این اصلاحیه را این هفته به صحن علنی می آورد.

قیمت طلا در روز جاری با افزایش حدود ۹ دلار نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۸۶۸ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید. در همین رابطه سایت اینوستینگ به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کند که اقدام به خرید طلا کنند.

55

نفت برنت به زیر ۵۰ دلار رسید

انستیتوی نفت آمریکا (API) روز سه شنبه گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام 2.70 میلیون بشکه برای هفته منتهی به 18 دسامبر(۲۸ آذر) موجود بوده است.

این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که میزان موجودی 3.135 میلیون بشکه برای هفته باشد.

در هفته گذشته ، پس از پیش‌بینی تحلیلگران این میزان موجودی، 1.937 میلیون بشکه بود و API گزارش داد که میزان ذخایر نفتی 1.973 میلیون بشکه بوده است.

در آستانه انتشار اطلاعات روز سه شنبه ،  وست تگزاس اینترمدییت با 0.78 دلار کاهش به 47.19 دلار رسید. نفت خام برنت نیز در آن روز 0.62 دلار به 50.29 دلار کاهش یافت.

در روز جاری قیمت نفت خام برنت به زیر ۵۰ دلار رسید و به قیمت ۴۹ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت هر بشکه وست تگزاس اینترمدییت نیز با قیمت ۴۶ دلار و ۶۷ سنت به فروش رسید.

روند افزایشی بیت کوین ادامه دارد

بیت‌کوین نیز همچنان مانند روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته و با صعود ۸۴۰ دلار به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید