گزارش نیم روزی بازارهای جهانی

طلا و نقره جاماندند /افزایش 200 دلاری قیمت بیت کوین

کدخبر: ۳۷۹۵۶۱
در روزی که اکثر بازارها روند صعودی داشتند سر طلا و نقره بی کلاه ماند.
طلا و نقره جاماندند /افزایش 200 دلاری قیمت بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، بازارها امروز با یک خبر خوب روبرو شدند. بعد از کشمکش‌های متعدد بین انگلیس و اتحادیه اروپا، امروز خبرهای خوبی درباره توافق تجاری این دو بعد از برگزیت به گوش رسید.

افزایش ارزش پوند انگلیس

بر اساس گزارش سی ان بی سی، پوند استرلینگ (پول انگلیس) صبح روز چهارشنبه سقف انتظار 1.35 دلاری را شکست. به گفته رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین گفت پیشرفت در زمینه توافق تجاری پس از برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا صورت گرفت، که این اتفاق باعث افزایش ارزش استرلینگ شده است.

طلا وارد سطح ۱۸۶۰ دلار

بر اساس گزارش کیتکو، معاملات طلا و نقره با وجود افت ارزش دلار آمریکا در شب گذشته به دلیل حواشی نشست اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه، افت پیدا کرد. سرمایه‌گذاران بازارهای جهانی به طور کلی علاقه به ریسک  کردن داشتند.

 شاخص استرالیا ASX 0.72٪ و شاخص نیکی ۲۲۵ توکیو 0.26٪ بالاتر بسته شدند. پلاتین ، پالادیوم و مس هم امروز روند افزایشی داشتند به نظر می رسد تنها طلا و نقره بود که نتوانست از مزایای شب گذشته استفاده کند و آغاز خوبی داشته باشد.

اما در حال حاضر قیمت هر اونس طلا به ۱۸۶۱ دلار و ۹۸ سنت رسید که افزایش ۸ دلاری را نسبت به آخرین قیمت روز گذشته نشان می‌دهد. بعد از مدتی طلا توانست وارد سطح ۱۸۶۰ دلار شود که این مهر تاییدی بر پیش‌بینی های آینده موسسات بین المللی خواهد بود.

gold1234

ذوق بازار قیمت نفت

بازار نفت با توجه به تایید سازمان غذا و دارو درباره واکسن فایزر و بیو‌ان‌تک، روند صعودی به خود گرفت و قیمت برنت در حال حاضر به نزدیکی ۵۱ دلار رسیده است.

ساعت ۱۲ شب سه شنبه، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با افزایش ۱.۲۱ درصدی به ۴۷ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با افزایش ۰.۸۲ درصدی، ۵۰ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به نظر می‌رسد حس بدی که سرمایه گذاران در ماه‌های گذشته به بازار نفت داشتند در حال کمرنگ شدن است. شاید این اتفاق کمی طول بکشد اما در آخر تقاضا دوباره به سمت بازار نفت حرکت خواهد کرد.

افزایش بیش از ۲۰۰ دلاری بیت کوین

در ماه پایانی میلادی، تنها نفت نیست که روند صعودی به خود گرفته است. بیت‌کوین نیز با افزایش ۲۱۶ دلار، ۱.۱۲ درصد رو به روشد و به ارزش ۱۹ هزار ۴۲۸ دلار رسید.  براساس گزارش اینوستینگ، با توجه به افزایش ارزش این ارز دیجیتالی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد خرید قوی در این بازار شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید