گزارش نیمروز بازارهای جهانی +نمودار

آرامش در بازارهای جهانی /سرمایه گذاران در انتظار محرک های مالی

کدخبر: ۳۷۶۹۱۷
بانک دویچه، ماه ها پس از آنکه فلز گرانبها به بالاترین سطح خود رسید ، روند حرکتی طلا را نزولی پیش بینی کرد.
آرامش در بازارهای جهانی /سرمایه گذاران در انتظار محرک های مالی

به گزارش اقتصادنیوز، براساس گزارش سی ان بی سی، معاملات سهام آمریکا در اوایل صبح پنجشنبه عمدتا بدون تغییر بود. زیرا سرمایه گذاران در انتظار اخبار مذاکرات درباره محرک های مالی و روند تایید واکسن بودند.

میانگین صنعتی داو جونز 28 واحد افت کرد و معاملات S&P 500 نیز مقدار اندکی پایین تر آمد ، در حالی که قیمت های شاخص نزدک  100 کمی مثبت شدند.

حرکت در بازارها پس از یک روز  آرام در وال استریت در حالی انجام شد که سرمایه گذاران تحولات واشنگتن را در مورد لایحه محرک مالی احتمالی زیر نظر داشتند. در جلسه چهارشنبه ، داو جونز اس اند پی۵۰۰، ۰.۲ درصد  افزایش یافت ، در حالی که نزدک  0.1 درصد  افت کرد. حرکت اندک رو به بالا برای S&P 500 منجر به یک رکورد جدید شد.

برخی اقتصاددانان انتظار دارند 780،000 ادعای بیکاری جدید ، به طور تقریبی بدون تغییر نسبت به هفته قبل مطرح شود.

روند پیچیده سهام آسیا

سهام آسیا روز پنجشنبه پس از یک روز پرتحرک تجارت وال استریت روندی پیچیده به خود گرفت. بخشی از آن به دلیل گزارش ناامیدکننده مشاغل آمریکا بود ، در حالی که ارزش دلار در مورد رشد خوش بینانه واکسن ویروس کرونا تا حدودی کاهش یافت.

براساس گزارش رویترز، شاخص دلار در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح 1.5 تا 2 سال یعنی 90.948 رسید، این در حالی است که روز  گذشته در آخرین سطح 90.976 قرار گرفته بود.

مورگان استنلی، بانک سرمایه گذاری تاکید دارد؛  « سرمایه گذاران ارزی به دنبال آخرین موفقیت واکسن ، ریسک بیشتری می کنند.»

از سوی دیگر امید به بسته پشتیبانی مالی در آمریکا نیز باعث افزایش خوش بینی سرمایه گذاران شده است.

طلا بعد از یک صعود، بازهم نزولی شد

بر اساس گزارش کیتکو، طلا که شب گذشته 0.56 درصد صعود داشت، در حال حرکت به سمت پایین است. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا 1838 دلار و 72 سنت است. معاملات نقره نیز روندی افزایشی داشت اما نه به اندازه فلزات گرانبهای دیگر. نقره 0.24 درصد افزایش را تجربه کرد.

11

بانک دویچه ، ماه ها پس از آنکه فلز گرانبها به بالاترین سطح خود رسید ، روند حرکتی طلا را نزولی پیش بینی کرد.

در اواخر ماه جولای ، قیمت فلزات گرانبها به دلیل نگرانی در مورد عواقب اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا ، به بالاترین حد خود رسیده بود.

مایکل هسوئه ، استراتژیست کالاها و ارز در بانک دویچه ، روز چهارشنبه به سی ان بی سی گفت: « ما فکر می کنیم که برای طلا بسیار دشوار است که دوباره شاهد اوج گیری جدید باشد.»

او گفت: « ما از نظر استراتژیک این بازار را کاهشی کردیم و روند نزولی طلا چندسال ادامه خواهد داشت.»

بی بی سی نیز گزارش داد که ممکن است معاملات برگزیت تا پایان هفته منعقد شود.  پوند انگلیس تا به این لحطه نسبت به این اخبار واکنش مثبتی نشان داده و 0.22 درصد بیشتر معامله شده است.

افزایش ذخیره های نفتی

اما در بازار طلای سیاه چه خبر بود؟ انستیتوی نفت آمریکا (API) روز سه شنبه از افزایش ذخایر نفت خام به میزان 4.146 میلیون بشکه برای هفته منتهی به 27 نوامبر خبر داد.

تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که میزان موجودی معادل 2.358 میلیون بشکه برای هفته در نظر گرفته شود.

قیمت نفت برنت امروز  با افزایش 0.25 درصد به بشکه ای 48 دلار و 37 سنت رسید. همچنین وست تگزاس 0.11 درصد افزایش داشت و به قیمت 45 دلار و 33 سنت به فروش رسید.

12

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید