دومین سفیر زن عربستان سعودی+ عکس

کدخبر: ۳۹۴۷۷۲
اقتصاد نیوز: دومین سفیر زن عربستان سعودی منصوب شد و برای انجام ماموریت خود به نروژ رفت.
دومین سفیر زن عربستان سعودی+ عکس

به گزارش اقتصاد نیوز، پس از ریما بنت بندر آل‌سعود که به عنوان اولین سفیر زن در تاریخ عربستان به عنوان سفیر این کشور در واشنگتن منصوب شد، آمال المعلمی عنوان دومین زن از سوی این کشور به سفارت در نروژ منصوب شد.

آمال المعلمی پیش از آن منصب مدیرکل سازما‌ن‌های ونهادهای بین‌المللی در شورای حقوق بشر سعودی را بر عهده داشت. او خواهر عبدالله یحیی المعلمی سفیر سعودی در سازمان ملل است و پدر او یحیی بن عبدالله المعلمی هم معاون سازمان امنیت سعودی و عضو انجمن جهانی زبان عربی در قاهره بود.

سفیر جدید سعودی در نروژ در رشته رسانه و روابط عمومی از دانشگاه دنور آمریکا فارغ‌التحصیل شده و پیش از آن در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه نوره بن عبدالرحمن درس خوانده بود. تحصیلات تکمیلی در مطالعات اسلامی در دانشگاه آکسفورد هم در سابقه تحصیلی او وجود دارد.

سفیر

او در ابتدا به عنوان معلم کار خود آغاز کرد و 5 سال به عنوان معلم و مشاور اجتماعی و 8 سال به عنوان مدیر کار کرد. یک سال کار در معاونت آموزش وزارت آموزش و پرورش هم در سابقه او دیده می‌شود.

المعلمی بین سال‌های 2013 و 2015 مدیر بخش زنان مرکز ملک عبدالعزیز برای گفت و گوهای ملی بود و در کمیته‌های متعدادی از جمله کمیته نظارت بر انتخابات شهرداری‌ها در سال 2016 و کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر حضور داشت و در تلویزیون رسمی سعودی نیز به عنوان مشاور تولید کار کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید