شرط پادشاه یک کشور اسلامی برای سفر به اسرائیل

کدخبر: ۳۸۶۶۸۷
اقتصادنیوز: یک پادشاه کشور اسلامی سفر خود به تل‌آویو را مشروط کرد.
شرط پادشاه یک کشور اسلامی برای سفر به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز خبرگزاری فلسطینی «معا» گزارش داد که محمد ششم پادشاه مغرب که در پی عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای سفر به تل آویو دعوت شده است، دیدار خود از فلسطین اشغالی را به از سرگیری مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینی ها مشروط کرد.

عادی‌سازی روابط امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی خشم و اعتراض های گسترده ای را در میان ملت های عربی و اسلامی در پی داشته است، تا جائی که از آن به عنوان خیانت به آرمان فلسطین یاد می شود.

روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع  فرانسوی نوشت: دیوید جوفرین رییس دفتر ارتباطی اسرائیل در مغرب که تا چند روز دیگر به رباط می رود، برای پیشبرد این سفر تلاش خواهد کرد.

پادشاه مغرب به عنوان رییس کمیته قدس سازمان همکاری اسلامی می خواهد از این منصب برای ازسرگیری نقش میانجگری کشورش که از زمان امضای توافقنامه صلح با مصر بر عهده داشته و نیز پیشبرد روند صلح اسلو و دارالبیضا استفاده کند.

معاریو خاطرنشان کرد که هدف پادشاه مغرب از دخالت شخصی در این زمینه تاکید بر جایگاه خود در برابر دولت جدید آمریکا و تضمین این نکته است که از موضوع به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی عقب نشینی نخواهد کرد.

مغرب توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی  را هنگام بازدید یک هیات آمریکایی و اسرائیلی از رباط، پایتخت این کشور در ۲۲ دسامبر (۲ دی) امضا کرد.

دونالد ترامپ در ازای قبول عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی مغرب، حاکمیت این کشور بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت. موضوعی که بر خلاف امنیت منطقه و در تضاد با قطعنامه‌های بین المللی است.

مغرب پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بوده که روابط خود را با  رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر عادی کرده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید