طلا 13.5 دلار گران شد

کدخبر: ۳۹۴۸۲۲
اقتصادنیوز :‌با متمایل شدن دوباره سرمایه گذاران به طلا به عنوان پشتوانه ای در برابر و نادیده گرفتن سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.
طلا 13.5 دلار گران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، با متمایل شدن دوباره سرمایه گذاران به طلا به عنوان پشتوانه ای در برابر و نادیده گرفتن سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا با 13.52 دلار افزایش 1797.77 دلار فروخته شد. قیمت طلا در معاملات روز جمعه به 1759.29 دلار در هر اونس کاهش یافته بود که کمترین میزان از دوم جولای به شمار می رود.

پیتر فرتیج، تحلیلگر بازار گفت: «بازار با چشم انداز تورم بازی می کند و قیمت طلا به عنوان پشتوانه ایی در مقابل آن افزایش یافته است.»

«با این حال، افزایش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا برای طلا منفی است و حتی بر ارزش دلار هم می افزاید و این امر باعث شد تا مانع از تقویت بیشتر فلز زرد شود.»

به دنبال تقویت گمانه زنی ها در مورد رشد اقتصادی سریع تر، ارزش دلار در ساعات اولیه معاملات بازارهای جهانی افزایش یافت.

از آنجاییکه انتظار می رود بسته کمک مالی 1.9 تریلیون دلاری آمریکا تا پایان هفته تصویب شود و ترمیم اقتصادی به دنبال داشته باشد اما افزایش تورم به دنبال خواهد داشت.

در عین حال، سرمایه گذاران منتظر جلسه پاسخگویی جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد گزارش پولی شه ماهه در برابر کنگره در روز آینده هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید