آینده ارزهای دیجیتالی

بیت کوین یک میلیون دلاری در راه است؟

کدخبر: ۳۹۷۰۳۳
حالا که خریدهای شرکت های مایکرواستراتژی و تسلا توانسته قیمت بیت کوین را بالا بکشد ، چه اتفاقی می افتد زمانی که بازیکنان بزرگتر وارد بازار شوند؟
بیت کوین یک میلیون دلاری در راه است؟

براساس گزارش اقتصادنیوز، یک کارشناس ارشد ارزهای دیجیتالی در سایت کوین دسک به نام «نیک هاتیا» در یک یادداشتی نوشت:

در حال حاضر بیت کوین به طور رسمی جریان اصلی است. اخرین باری که بیت کوین به اوج خود رسید و به سود دهی زیاد خود پایان داد در سال ۲۰۱۷ بود که در آن زمان افراد زیادی با این ارز دیجیتالی آشنا شدند. امروزه پس از اینکه تسلا 1.5 میلیارد دلار برای خزانه شرکت های بزرگ خود خریداری کرد، کسانی که هنوز فکر می کردند بیت کوین یک مد بوده است ، دچار اضطراب شدند و می ترسند که از دنیای مدرن امروزی عقب مانده باشند.

خرید بیت کوین توسط تسلا زمینه ساز چیزی حتی چشمگیرتر از جریان اصلی بیت کوین به عنوان جایگزین قانونی پول برای بزرگترین موسسات شرکتی ، مالی و دولتی جهان است. این هجوم های ناگهانی تقاضا ، از جمله تعداد انگشت شماری از خریدهای اخیر منتشر شده با انتشار اوراق قرضه توسط مایکرواستراتژی ، تأثیر بسیار زیادی بر قیمت بیت کوین داشت. من معتقدم که قیمت بیت کوین هر چه زودتر بالاتر از 1 میلیون دلار می رسد، حتی زودتر از آنچه مردم تصور می کنند.

پیش‌ بینی یک میلیون دلاری شدن قیمت بیت کوین

پیش بینی 1 میلیون دلاری شدن قیمت بیت کوین با توجه به افق زمانی کافی، با توجه به سرعت تصویب رمزنگاری در صنایع و تمایل دولت ها و بانک های مرکزی برای ارائه محرک های مالی و مالی نامحدود ، آسان است. اما وقتی با این اعداد روبرو شدیم که 3.5 میلیارد دلار تقاضای بیت کوین (تسلا با 1.5 میلیارد دلار و MicroStrategy با 2 میلیارد دلار) باعث حرکت قیمت آن شد ، این تقریب ها من را به برخی از رقم های سرسام آور حرکت داد.

اما باید در نظر داشته باشید که این تنها یک پیش بینی است.  قیمت بیت کوین از زمان انتشار عمومی بدهی مایکرواستراتژی در ماه دسامبر(دی)، در اصل سه برابر شده است. در حالی که این شرکت از ماه اوت(شهویور) اقدام به خرید بیت کوین کرده است ، سپس با افزایش سرمایه از طریق بازار اوراق قرضه شرکتی با هدف تقویت منابع خزانه داری بیت کوین ، برنامه خرید خود را تسریع کرد. میزان تاثیر سخنان و اقدامات مایکل سایلور یا ایلان ماسک در افزایش قیمت دسامبر(دی) را نمیتوان به طور دقیق گفت.

خرید شرکت ها

در هفته هایی که سایلور و ماسک حداقل به ارزش یک میلیارد دلار بیت کوین خریداری کردند ، قیمت این ارز دیجیتالی چندین هزار دلار افزایش یافت. ما می دانیم که کل حرکت قیمت طی آن هفته ها را نمی توان تنها به این غول های فناوری نسبت داد. پس از محاسبات تقریبی ، من معتقدم که یک میلیارد دلار خرید بیت کوین منجر به حداقل 25 میلیارد دلار افزایش در ارزش بازار کل آن ، یا حدود 1300 دلار برای هر بیت کوین شد.

من می گویم مجموع 3.5 میلیارد دلار خریداری شده توسط MicroStrategy و Tesla طی سه ماه گذشته به طور مستقیم قیمت بیت کوین را 5هزار دلار از کل افزایش 30هزار دلار را به خود اختصاص داد. شاید سهم واقعی بیشتر یا کمتر از آن باشد ، اما این حدسی است که من برآورد می کنم.

به طوری که می توان گفت یک خرید 3.5 میلیارد دلاری با ارزش این ارز را 30هزار دلار افزایش داد. تصور کنید که خرید 10 میلیارد دلاری شرکت اپل با ارزش این ارز چه می کند.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید