کاهش قیمت کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال

کدخبر: ۳۹۷۸۸۶
اقتصادنیوز :‌وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما منکر تورم و گرانی در بازار نیستیم ولی تمام تلاش ما بر این است تا وفور و فراوانی کالا را در جامعه شاهد باشیم.
کاهش قیمت کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه 17 اسفندماه در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: توزیع کالاهای پرمصرف مردم در ایام پایانی سال آغاز شده و همچنان در روزهای باقیمانده این روند تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به تامین و ترخیص کالاهای اساسی در روزهای گذشته از بنادر کشور خاطرنشان کرد: ما با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار و شیوع بیماری کرونا هیچ کمبود کالایی را در بازار شاهد نیستیم بلکه مردم به راحتی می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد صنعتی کشور در 29 رشته اعم از تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: در 11 ماه امسال رشد و جهش در همه این رشته‌ها نشان می‌دهد که عمده تولیدکنندگان به فکر صادرات محصولات خود بوده و هم اکنون صادرات محصولاتی نظیر پتروشیمی و سیمان به 15 کشور همسایه در حال انجام است.

رزم حسینی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های آمریکا و شیوع منحوس کرونا در کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبری، پایمردی مدیران و حضور مردم در صحنه سعی شد تا از این برهه حساس عبور کنیم و فشار حداکثری به نوعی خنثی شود.

وی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از کشورها کرونا میلیاردها دلار به بخش اقتصاد و روابط صادرات بین‌المللی ضربه زد اما در کشور ما این نابسامانی در حداقل فرصت مهار شده و سیاست وزارت صمت عرضه فراوان کالا به بازار و جلوگیری از هرگونه نابسامانی در این حوزه بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صمت همچنان با حساسیت موضوع صادرات و تولید محصولات صنعتی و معدنی را در همه بخش‌ها دنبال می‌کند به طوری که ما امسال 28 درصد رشد تولید را در صنعت خودرو، 60 درصد در تولید لوازم خانگی به ویژه لباسشویی و یخچال و همچنین رشد دو برابری را در تولید محصولات نساجی و قطعه‌سازی شاهد بودیم.

رزم حسینی بیان کرد: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی کشور دو تا سه شیفته فعالیت می‌کنند و ما در تامین نیاز بازار در بخش شوینده‌های بهداشتی هیچ مشکلی نداریم.

وی در مورد تولید پوشاک و محصولات مختلف در این زمینه اظهار کرد: به رغم تنگنای به وجود آمده بر اثر قاچاق در سال‌های اخیر امسال تلاش شد تا با همکاری نیروی انتظامی جلوی قاچاق پوشاک گفته شده و هم اکنون عمده تولیدات کشور وارد بازار داخلی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید 80 میلیون تن سیمان و 87 میلیون تن پتروشیمی در کشور را یادآور شد و بیان کرد: در مجموع رشد صنعتی ایران در 11 ماه امسال 7 درصد است که امیدواریم در سال آینده همین روند ادامه یابد.

رزم حسینی مبارزه با رانت‌خواری را از سیاست‌های وزار صمت اعلام و اظهار کرد: ما در سالجاری موفق شدیم با یک مدیریت مناسب بساط مجوزفروشی‌ها را برای همیشه برچینیم و به نوعی مدیریت درستی را در بخش تولید و صادرات انجام دهیم.

وی افزایش کیفیت تولید محصولات را به عنوان یک اولویت اساسی وزارت صمت یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بخش تولید فولاد 13 درصد، آلومینیوم 57 درصد و فلزات رنگی نیز تا 48 درصد رشد و جهش در کشور اتفاق افتاده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان صادرا 11 ماه امسال را 28 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال میزان صادرات کشور به 30 میلیارد دلار برسد و در مجموع تجارت خارجی ما با 60 میلیارد دلار بسته خواهد شد.

رزم حسینی استان اردبیل را استانی با ظرفیت خوب در بخش صنعت و تولید و حضور کارآفرینان متعهد اعلام و تصریح کرد: ما آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین ورود امیدرو و ایدرو را در توسعه صنعتی استان داریم و تلاش می‌کنیم همچنان توسعه صنعت و معدن در این استان مورد حمایت قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید