درآمد سالانه این کشورها بالاتر از میانگین جهانی است

کدخبر: ۳۹۸۹۰۰
بالاترین درآمد سالانه در موناکو به دست می‌آید و در مقابل آن دولت افغانستان کمترین بودجه را برای پرداخت حقوق شاغلان خود دارد به طوری که میانگین درآمد سالانه در این کشور 530 دلار است.
درآمد سالانه این کشورها بالاتر از میانگین جهانی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو،  در میان تمام کشورهای دنیا موناکو توانسته است بالاترین حقوق سالانه را به شاغلان خود پرداخت کند؛ موناکو دومین کشور کوچک دنیا است که در اروپا قرار دارد. شبه‌جزیره موناکو در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده‌است و مساحت آن به حدود دو کیلومتر مربع می‌رسد و طبق آخرین براوردهای صورت گرفته این کشور 38 هزار و 600 نفر جمعیت دارد.

این کشور با وجود مساحت و جمعیت کمی که دارد اما یکی از اقتصادهای پیشرفته در دنیا به حساب می آید و درآمد متوسط سالانه شهروندان این کشور براساس داده های بانک جهانی با اختلاف از شهروندان سایر کشورهای دنیا 186 هزار 80 دلار تخمین زده شده است و صنایع برتر این کشور عبارتند از بانکداری، بیمه، گردشگری، ساخت‌وساز، محصولات صنعتی و مصرفی در مقیاس کوچک.

پس از موناکو کشور برمودا بیشترین حقوق را در دنیا به شاغلان خود می‌پردازد؛ برمودا نام مجمع‌الجزایری است که یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا به‌شمار می‌آید و در شمال اقیانوس اطلس واقع شده‌است. پایتخت برمودا شهر همیلتون است و براساس آخرین برآوردهای صورت‌گرفته این کشور 63 هزار نفر جمعیت دارد.

درآمد متوسط سالانه در این کشور 117 هزار و 730 دلار تخمین زده شده است؛ این کشور چهارمین کشور دنیا بر اساس شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی است و صنایع توریست، تولیدات لامپ و تجارت بین‌الملل در دسته صنایع برتر آن قرار می‌گیرند.

لیختن‌اشتاین چهارمین کشور این فهرست است که بیشترین حقوق را به شاغلان خود پرداخت می‌کند؛ لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و 38 هزار و 250 نفر جمعیت دارد.

میانگین درآمد سالانه در این کشور 116 هزار و 430 دلار است و صنایع برتر این کشور عبارت‌اند از صنایع الکترونیک، تولید فلز، منسوجات، سرامیک، داروسازی، محصولات غذایی و گردشگری.

سوئیس چهارمین کشور این فهرست است که شهرت آن به خاطر صنعت ساعت و شکلات است و این کشور همچنین میزبان شرکت‌های بزرگ چند ملیتی نظیرestle ، Novartis و The Swatch Group نیز است.

متوسط درآمد سالانه در این کشور 85 هزار و 500 دلار است و صنایع ماشین‌آلات، ساعت‌سازی، دارویی، منسوجات، مواد شیمیایی، جهانگردی، بانکداری و بیمه از جمله صنایع برتر این کشور هستند.

نام کشورهایی که متوسط درآمد در آنها بالاتر از میانگین جهانی است در جدول زیر آمده است:

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید