نوبخت خبر داد

پرداخت های جدید به بازنشستگان در 1400 برای همسان سازی حقوق

کدخبر: ۴۰۱۰۹۵
اقتصاد نیوز:رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داد دولت در سال 1400 مابا التفاوت همسان سازی به بازنشستگان را پرداخت کند.
پرداخت های جدید به بازنشستگان در 1400 برای همسان سازی حقوق

به گزارش اقتصاد نیوز،محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه  درباره پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب بازنشستگان در آخرین ساعات ۲۹ اسفند، گفت: بر اساس قولی که به بازنشستگان در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی بازنشستگان در اسفندماه ۱۳۹۹ داده بودیم این پرداخت انجام شد. در مردادماه کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهرماه هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دادیم.

در اکوایران ببینید: بازنشستگان به چه معترض‌اند؟


وی با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند، گفت: با توجه به تفاوتی که در پرداخت های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفندماه این مرحله دوم همسان سازی را آغاز می کنیم و به همین جهت این مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به حساب سه میلیون و ششصد هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد. در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم هایی در جهت همسان سازی حقوق های این عزیزان اضافه خواهیم کرد.

دولت قصد دارد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از اول سال ۱۴۰۰ همسان سازی کند تا علاوه بر امتداد مرحله اول همسان سازی در سال گذشته، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

پرداخت علی‌الحساب به مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی دارد.
بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی  مقدمات مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در 10 روزه‌ آینده یا در نهایت دو هفته ابتدایی با برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان نهایی خواهد شد و تلاش می شود که در حقوق فروردین 1400، علاوه بر اِعمال ماده 96 (افزایش سنواتی)، متناسب‌سازی نیز در فیش حقوقی بازنشستگان اِعمال شود.

براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی، سازمان مکلف است میزان تمامی مستمری های بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.
 با این شرایط بازنشستگان از 19 فروردین سال آینده که حقوق‌شان را دریافت می‌کنند، دو مسئله از جمله افزایش سنواتی براساس ماده 96 و نیز مرحله دوم متناسب‌سازی اِعمال خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید