کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

کدخبر: ۴۰۱۵۸۴
اقتصادنیوز: کارشناس بازار سرمایه گفت: در مقایسه ریسک سرمایه‌گذاری در بورس و رمز ارزها باید به نکاتی مانند تحریم‌ها و عدم ارتباط با صرافی‌ها و بانک‌های خارجی توجه کرد.
 کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در خصوص مقایسه میزان ریسک بازار سرمایه ایران و رمز ارزها اظهار کرد: در رمز ارزها ریسک های سیستماتیک وجود دارد، ورود و خروج پول به شکل مخفی انجام می گیرد و در ایران با توجه به تحریم ها ارتباطی با بانک های خارجی وجود ندارد و این موضوع هم جزو ریسکهای مهم در رمز ارزها است که کنترلی بر صرافی های خارج از کشوروجود ندارد . 

وی در ادامه بیان کرد: موضوع مهم دیگر باز بودن دامنه نوسان در رمز ارزها است که ریسک را به شدت بالا می برد. نبود دامنه نوسان برای سرمایه گذارانی که در بازار سرمایه با دامنه نوسان مواجه هستند، می تواند ریسک سرمایه گذاری در رمز ارز ها را چند برابر کند. رمز ارزها بیشتر بر اساس عرضه و تقاضا نرخ گذاری می شوند و عوامل بنیادی در قیمت رمز ارزها خیلی تاثیر گذار نیست.به طور کلی ریسک رمز ارزها برای افرادی که ساکن ایران هستند و اطلاعات و دانش کافی ندارند، بسیار بالا است .       

 خبری زاد بیان کرد: در بازار سرمایه به راحتی می شود کد آنلاین دریافت و حساب کاربری ایجاد کرد. به طور کل برای کسانی که می خواهند در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند فرآیند ورود بسیارمهم است که در بورس ایران این فرآیند ساده است. عواملی مانند تاثیر تحریم ها در بازار سرمایه ایران کمتر است. جابه جایی و نقل و انتقال در بازار سرمایه بسیار آسان تر صورت می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به جز این مدت که بازار سرمایه نوسانات شدید افزایشی و کاهشی داشت در کل برای کسانی که در بازار هستند به دلیل رویکرد بازار که از عوامل بنیادی (افزایش قیمت کامودیتی ها در جهان )پیروی می کند، یک مزیت بزرگ محسوب می شود و در نکته آخر این که قدرت نقدشوندگی بازار سرمایه نسبت به خرید و فروش رمز ارز ها در ایران بسیار بالاتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید