تحقیق و تفحص از دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

کدخبر: ۴۰۱۶۲۸
اقتصادنیوز : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در قانون تأمین کالای اساسی تخلفات وسیعی اتفاق افتاده است.
تحقیق و تفحص از دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،جبار کوچکی‌نژاد   با اشاره به منابع ارزی بلوکه شده ایران اظهار داشت: حدود 30 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران که حاصل از فروش نفت خام و میعانات بوده در کشورهای عراق و کره جنوبی بلوکه شده که ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای آزادسازی این منابع مذاکراتی انجام گرفت اما آمریکا خواستار تنظیم مجدداً برجام بود که نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع و اقتدار کشور نمی‌تواند در بحث‌های موشکی و منطقه‌ای وارد مذاکره شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت قانون تأمین کالای اساسی را آن‌گونه که در مجلس به تصویب رسید اجرا نکرد و مجلس نیز نتوانست بر قانون مصوب خود پافشاری کند افزود: بنده تحقیق و تفحصی در مورد ارز 4 هزار و 200 تومانی و کالای اساسی نوشته‌ام که امیدوارم بتوانم این تحقیق و تفحص را طی 5 الی 6 ماه به اتمام رسانده و در صحن مجلس ارائه دهم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: دولت در تأمین کالاهای اساسی تخلفات وسیعی انجام داده و عدم تأمین کالای اساسی مردم باعث اعتراض مقام معظم رهبری شد و ایشان به هر سه قوه تذکر دادند که بیشتر به فکر مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه اکنون اطلاعات همه انبارها به روز و میزان و آمار تولید مرغ نیز مشخص بوده و در اختیار دولت است گفت: اگر میزان تولید مرغ پایین بود باید چند هفته‌ مانده به عید واردات انجام می‌شد در صورتی که تولید مرغ در کشور به میزان نیاز جامعه انجام می‌شود.

 کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ما می‌توانیم مرغ مازاد را نیز صادر کنیم خاطرنشان کرد: وقتی به دلیل ضعف مدیریتی کنترل بازار بهم می‌ریزد دولت واردات مرغ را در پیش می‌گیرد از طرفی این مسئله دور از ذهن نیست که مافیای واردات تلاطمی را در بازار ایجاد می‌کنند تا دولت تحت فشار قرار گرفته و واردات را انجام دهند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره مشکلات ترافیکی شهر رشت ابراز داشت: متأسفانه در حوزه بی آر تی، تاکسی و ریلی شاهد عملکرد خوبی نبودیم و همه این‌ها باعث شده که ترافیک در رشت تبدیلی به بحران نگران‌کننده شود.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی یکی از ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین حوزه‌های حمل و نقل است خاطرنشان کرد: به دلیل مزیت‌های این نوع حمل و نقل حدود 10 مرکز استان از حمل و نقل ریلی بهره‌مند هستند.

وی گفت: مستقل شدن خمام به عنوان شهرستان و مستقل شدن چوکام به عنوان بخش باعث مرتفع شدن درصدی از مشکل ترافیک شهر رشت می‌شود‌ زیرا دیگر مردم این مناطق برای امورات خود به ادارات و فرمانداری رشت مراجعه نمی‌کنند و می‌توانند در شهر خود کار خود را انجام دهند.

 کوچکی‌نژاد افزود: در این زمینه باید تقسیمات کشوری و شهرک‌های اطراف شهر را توسعه داده و بسیاری از صنایع داخل شهر را به شهرک‌های کوچک اطراف شهر انتقال دهیم و با این تدابیر می‌شود‌ مقداری از ترافیک شهر رشت را کاهش داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید