حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران از فروردین محاسبه می شود؟

کدخبر: ۴۰۲۸۵۹
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه مصوبه افزایش حق مسکن قابلیت اجرایی از ابتدای فروردین ماه را دارد گفت: اگر حق مسکن دیرتر از فروردین ماه هم تصویب شود, کارفرمایان مکلف هستند که معوقات را ازفروردین ماه اعمال کنند.
حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران از فروردین محاسبه می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از تسنیم، محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار ، درباره ارسال مصوبه حق مسکن 1400 به هیأت دولت گفت: طبق صبحت های وزیرکار در آخرین جلسه شورای عالی کار مقرر شد که کمک هزینه مسکن با قید فوریت به دولت ارسال شود.

 وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه منوط به تصویب دردولت است گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار هر زمانی این مصوبه در دولت تصویب شود, باید از ابتدای فروردین 1400 عملیاتی شود.

 تاجیک بیان کرد: اجرای مصوبه افزایش حق مسکن از 300 هزار تومان به 450هزار تومان از ابتدای فروردین 1400 یکی از بندهای مصوبه شورای عالی کار است. اینکه چه زمانی تصویب می شود, بستگی به تصویب دولت دارد.اگر حق مسکن دیرتر از فروردین ماه هم تصویب شود, کارفرمایان مکلف هستند که معوقات را ازفروردین ماه اعمال کنند.

 نماینده کارگران با بیان اینکه انتظارمان از دولت برای سال 1400 کنترل تورم است گفت: اگر تورم کنترل نشود, فاجعه ای که سال گذشته برای دستمزد کارگران رخ داد, تکرار می شود. جا دارد که دولت تورم را کنترل کند تا کارگران بتوانند با این حقوق زندگی حداقلی خود را بگذرانند.

 تاجیک افزود: حداقل دستمزد کارگران در سال 1400 حدود 3میلیون و 800هزار تومان به جز حق اولاد است که تمام کارگران مشمول قانون کار باید این رقم را دریافت کنند.

88888

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید