کادر درمان تحت فشار موج جدید کرونا؛

تقویم تلخ و سیاه کرونا در ایران /رکورد ابتلا شکست

کدخبر: ۴۰۳۷۳۱
تعداد مبتلایان روزانه در 17 فروردین از مرز 17 هزار نفر گذشت و رکورد جدیدی را در تقویم کرونایی کشور به ثبت رساند. بررسی آمار بستری های کرونا نیز نشان دهنده موج جدیدی از فشارها بر کادر درمان دارد.
تقویم تلخ و سیاه کرونا در ایران /رکورد ابتلا شکست

 به گزارش اقتصادنیوز، رکوردزنی های پی در پی آمارهای کرونایی کشور ادامه دار شده است، تا آنجا که براساس آمارهای رسمی اعلام شده رکورد روزانه ابتلا در روز 17 فرروردین از مرز 17 هزار نفر عبور کرد. این بالاترین حد ابتلای روزانه بیماری کرونا از ابتدای ورود کرونا به کشور تاکنون بوده است.

رکورد ابتلا در ایران

پس از آنکه شمار مبتلایان روزانه کرونایی در ایران در هفته ابتدایی آذر ماه به اوج خود رسید، سیاستگذاری ها و رعایت اصول مبارزه با بیماری کرونا سبب شد تا روند ابتلا مسیری کاهشی داشته و حتی تا مرز 5 هزار نفر نیز تا قبل از فروردین 1400 کاهش پیدا کند.

با شروع سال جدید بازهم روند صعودی ابتلای کرونا آغاز شده و گویا اینبار خطرناک تر از قبل به مسیر خود ادامه می دهد. درهمین خصوص میزان مبتلایان روزانه بیماری کرونا در کشور در روز 17 فروردین به 17 هزار و 430 نفر رسید که در تمام تاریخ شیوع این بیماری در کشور بی سابقه بوده است.

این میزان از ابتلا در ایران نشان دهنده موجی دیگر از بیماری کروناست که گویا همه گیرتر از موج های قبلی در حال اوج گیری است.

کرونا

رکورد بستری روزانه کرونا

دومین رکورد بیماری کرونا در روز 17 فروردین به شمار بستری های روزانه تعلق داشت. در همین رابطه میزان مبتلایانی که در روز جاری در بیمارستانها بستری شدند 2 هزار و 348 نفر بوده که بالاترین حد ثبت شده این شاخص از ابتدای زمستان سال گذشته تا کنون بوده است. 

مهمتر از ثبت رکورد در این شاخه، روند افزایشی بستری‌های روزانه در چند روز اخیر بوده است. در همین رابطه مشاهده می‌شود که رشد روزانه متغیر بستری روزانه در کشور 15.67 درصد و در روز گذشته 30 درصد بوده است. این‌در حالی است که شمار بستری‌ها همواره رفتاری نوسانی داشته و اکنون روندی صعودی به خود گرفته است. 

کرونا

رکورد رشد روزانه بیماران بدحال کرونایی 

رکورد دیگر کرونایی در آمارهای امروز، به شاخه بیماران بدحال کرونایی مرتبط است. در همین خصوص شمار بیماران بدحال کرونایی در کشور با 1.05 درصد نسبت به روز گذشته به 4 هزار و 138نفر رسیده است. هر چند هنوز میزان این متغیر در حد آنچه در ابتدای زمستان به ثبت رسید نبوده اما مقایسه رشد روزانه در این شاخه از آمارهای کرونایی نشان از رکوردی 4 ماهه داشته است. به عبارت دیگر بررسی روند رشد روزانه بیماران بدحال نشان از صعود پرشتاب بستری شدن مبتلایان در بخش های ویژه داشته است. 

رشد بی سابقه بیماران بدحال در 4 ماه اخیر در کنار شدت گرفتن بستری های روزانه کرونایی در کشور نشان از فشار ناگهانی بر بیمارستانها دارد. در صورتی که این بیماری کنترل نشود و آمارها به همین شکل در حال رکورد زنی باشند فشار بر کادر در مان می تواند از آنچه در پاییز سیاه کرونایی کشور به ثبت رسید نیز خطرناک تر شود.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید