بالاترین حد ابتلای روزانه به کرونا ثبت شد+نمودار

فاجعه کرونا در ایران /رکوردها بازهم شکسته شد

کدخبر: ۴۰۳۹۱۴
شمار مبتلایان روزانه کرونایی در امروز از مرز 20 هزار نفر عبور کرده و رکورد قرمزترین روز کرونایی کشور را به ثبت رساند. بررسی آمار بستری ها نیز از سوی دیگر نشان داد فشار بر کادر درمان در روزهای اخیر در حد بالایی قرار دارد.
فاجعه کرونا در ایران /رکوردها بازهم شکسته شد

به گزراش اقتصادنیوز، روند آمارهای کرونایی کشور در روز 18 فروردین نشان از تشدید وضعیت قرمز کرونایی در کشور دارد. درهمین خصوص در آمارهای امروز 4 رکورد مشاهده می شود که مهمترین آنها به شاخه ابتلای روزانه کرونایی تعلق دارد. بالاتر رفتن میزان بستری های روزانه بیماری کرونا نیز نمایانگر فشار جدید بر کادر درمان در این روزها بوده است.

قرمزترین روز کرونایی کشور

روند افسارگسیخته بیماری کرونا در روز های اخیر توانست دو رکورد بی سابقه را در آمارهای کرونایی کشور به ثبت برساند در همین خصوص شمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور که  17 فروردین به 17 هزار و 430 نفر رسیده بود، امروز با 17 درصد رشد بیشتر به 20 هزار و 450 نفر افزایش پیدا کرد.

این گروه های شغلی در شهرهای قرمز اجازه فعالیت ندارند +اینفو

بررسی تعداد مبتلایان روزانه از بهمن سال 98 تا به امروز نشان می دهد این حد از ابتلا در ایران بی سابقه بوده است.

شیوع بیشتر بیماری کرونایی درکشور از دو متغیر ابتلا و بستری قابل شناسایی است. رکورد بالای ابتلا در 18 فروردین سبب شد تا این روز قرمز ترین روز کرونایی در کشور تلقی شود.

رکورد دیگری که در این روز در ایران به ثبت رسید به شاخه فوتی های روزانه تعلق دارد. در همین خصوص شمار جانباختگان بیماری کرونا با 10.10 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 193 نفر رسیده که بالاترین میزان مرگ‌ومیر بر اثر بیماری کرونا از ابتدای زمستان تا الان بوده است.

کرونا

فشار بر کادر درمان بیشتر از زمستان

رکوردهای جدید بیماری کرونا نیز به شاخه بستری های روزانه این بیماری در کشور تعلق دارد. در همین خصوص شمار بستری های روزانه در کشور در روزهای اخیر به 2 هزار و 319 نفر رسید که تقریبا در حد رقم ثبت شده در روز گذشته است که در سه ماه گذشته بی سابقه بود.

از سوی دیگر وضعیت بیماران بدحال کرونایی کشور نیز در یک ماه اخیر مسیری صعودی داشته است. در همین خصوص این متغیر در روز 18 فروردین به 4 هزار و 177 نفر رسیده که بالاترین میزان در سال 1400 بوده است.  مجموع این دو رقم تصویری را از فشار بر کادر درمان در  هر روز ارائه داده و مقایسه آنها با یکدیگر می تواند وضعیت این متغیر را در روزهای متفاوت با یکدیگر ارزیابی کند. 

درهمین رابطه مجموع این بستریهای روزانه و بیماران بدحال کرونایی در روز اخیر برابر با 6 هزار و 496 نفر بوده که از ابتدای دی ماه 99 تاکنون هرگز به این شدت نبوده است.

روند این متغیر از ابتدای مهر 99 نشان میدهد که پس از قله ای  که در میانه پاییز به ثبت رسید این متغیر روندی نزولی داشته و پس از شروع سال 1400 دوباره روندی صعودی به خود گرفته است به طوریکه امروز به بیشترین میزان خود در این مقطع دست پیداکرده است.

کرونا

رکورد بیماران تحت درمان

از سوی دیگر بررسی شاخص مهمی به نام بیماران تحت درمان نشان می دهد که این متغیر  در روزهای اخیر مسیری اکیدا صعودی داشته اند. 

کسر مجموع فوتی ها و بهبودیافتگان در هرروز از کل مبتلایان در همان روز نشان دهنده بیماران تحت درمان در آن روز خواهد بود. این متغیر در روزهای قبل از سال 1400 روندی نزولی داشت اما دوباره در روزهای اخیر روندی صعودی به خود گرفته است. 

در همین رابطه اکنون در کل کشور 244 هزار و 478 نفر تحت مداوای بیماری کرونا قرار گرفته اند که در چهار ماه گذشته بالاترین میزان است. 

این بالاتر بودن متغیر بیماران تحت درمان و ازدیاد آنها نسب به قبل نشان از فشار بیشتری دارد که متوجه بیمارستانها و کادر درمان در روزهای اخیر داشته است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید