بزرگترین تولیدکنندگان نفت در دنیا را بشناسید

کدخبر: ۴۰۷۰۵۳
اقتصادنیوز :‌گزارش جدید موسسه آمار مشترک سوخت (جودی) نشان می‌دهد در ماه فوریه روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان باقی مانده و تولید روزانه آن به ۹.۳۹۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.
بزرگترین تولیدکنندگان نفت در دنیا را بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،گزارش جدید مؤسسه آمار مشترک سوخت (جودی) نشان می‌دهد در ماه فوریه روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان باقی مانده و تولید روزانه آن به ۹.۳۹۸ میلیون بشکه رسیده است.

طبق این گزارش در ماه فوریه آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان بوده و عربستان سعودی هم در رتبه سوم قرار داشته است.

روسیه برای دهمین ماه متوالی در رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام جهان باقی ماند. این کشور تنها در آوریل ۲۰۲۰ برای یک ماه به رتبه سوم افت کرد، در حالی که پیش از آن هم بیش از یک سال در رتبه دوم قرار داشت.

طبق داده‌های جودی در ماه فوریه تولید نفت روسیه ۰.۷ درصد نسبت به ماه ژانویه افت کرده بود.

 در ماه فوریه تولید نفت خام آمریکا با ۶.۵ درصد سقوط نسبت به ماه گذشته به ۱۰.۳۶۴ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که تولید نفت عربستان سعودی با ۱۰.۵ درصد سقوط به ۸.۱۴۷ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق این آمار در ماه ژانویه روسیه ۳.۷۰۲ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر کرده است که این ۴.۲ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر خیلی کمتر است.

پالایش نفت در روسیه در ماه فوریه ۵.۳ درصد سقوط کرد و به ۵.۷۷۲ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که حجم تولیدات پالایشگاهی آمریکا در این ماه ۱۳.۳ درصد سقوط کرد و به ۱۲.۶۷ میلیون بشکه در روز رسید. تولیدات پالایشگاهی عربستان سعودی هم ۲.۶ درصد افت کرد و به ۲.۲۸۱ میلیون بشکه در روز رسید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید