رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی:

حقوق اردیبهشت بازنشستگان با احکام جدید واریز می‌شود

کدخبر: ۴۰۷۲۶۰
بیات گفت: امیدوارم با پرداخت حقوق اردیبهشت ماه اشتباهات قبلی درخصوص احکام حقوق بازنشستگان حل شود.
حقوق اردیبهشت بازنشستگان با احکام جدید واریز می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، علی اصغر بیات رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: مرداد ماه سال ۹۹، اولین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد بعد از آن مهرماه سال ۹۹ مجدد متناسب سازی را انجام داد و مبلغ متناسب سازی حدود ۷۹ درصد شد.

وی با اشاره یه اینکه بین حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی تبعیض ایجاد شد، گفت: در نهایت با پیگیری‌های مکرری که داشتیم توانستیم ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را دریافت کنیم و با دریافت این مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مجدد، اجرا شود.

بیات تصریح کرد: اسفند ۹۹، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت علی الحساب پرداخت شد و بعد از آن مصوب شد که با پرداخت حقوق فروردین ماه، ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ اعمال شود و پس از افزایش سالیانه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: ۲۰ فروردین که احکام بازنشستگان بر روی سایت نمایش داده شد اعتراضاتی در خصوص این احکام از سوی بازنشستگان صورت گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این مشکل از سوی سازمان تامین اجتماعی است، عددی که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش سالیانه در نظر گرفته بودیم، توسط سازمان تامین اجتماعی کنار گذاشته شد، اما  مسئولان سازمان را متقاعد کردیم که اشتباه کرده اند.

وی ادامه داد: در فرمولی که برای متناسب سازی آماده کرده بودیم تمامی سطوح بازنشستگان در نظر گرفته شده بودند، مجدد جلسات ما برای اصلاح احکام آغاز شد.

بیات بیان کرد: برخی از مسئولان تامین اجتماعی مصاحبه می‌کنند که قبل از اینکه آن ۸۹ هزار میلیارد تومان را  از دولت بگیریم، متناسب سازی را انجام دادیم. چرا بر سر بازنشستگان منت می‌گذارید؟ منابع دریافت کرده باشند یا دریافت نکرده باشند، ربطی به بازنشستگان ندارد، پرداخت این مبالغ از سوی مجلس تصویب شده و دولت نیز پذیرفته است و این بده بستان‌ها ربطی به بازنشستگان ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: جلسات مختلفی درخصوص صدور احکام جدید داشتیم تا نواقص احکام رفع شود امیدوارم با پرداخت حقوق اردیبهشت ماه اشتباهات قبلی حل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید