فروکش کردن آمار ابتلای روزانه کرونا

احتمال افزایش آمار فوتی‌های کرونا در ایران

کدخبر: ۴۰۸۰۹۱
آمارهای کرونایی روزهای اخیر حکایت از سیاه تر شدن وضعیت این بیماری در ایران دارد.
احتمال افزایش آمار فوتی‌های کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز،  وزارت بهداشت و درمان روزانه آمارهایی را در خصوص بیماری کرونا در ایران منتشر می کند. این آمارها در روزهای اخیر روندی افزایشی را به ثبت رسانده و رکوردهای متفاوتی را  در شاخه های مختلف کرونایی رقم زده است.

برهمین اساس در آمارهای کرونایی روز جاری سه رکورد به ثبت رسید که مهمترین آن به افزایش بیماران بدحال و رشد فوتی های روزانه اشاره دارد.

فروکش کردن رکوردهای ابتلای روزانه در ایران

یکی از مهمترین بخش های آمارهای کرونا که بیانگر شدت وضعیت قرمز این بیماری است به تعداد مبتلایان در هر روز باز می گردد. با وجود اینکه این رقم در دو روز گذشته از مرز 20 هزار نفر کمتر شده بود اما وضعیت کرونا هنوز از وضعیت تمام روزهای سال قبل خطرناکتر است.

درهمین خصوص تعداد مبتلایان روزانه کرونا در روز جاری با 5.1 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 19 هزار و 165 نفر رسید. 

در روزهای سپری شده از سال جاری مشاهده می شود 17 روز آمار ابتلا بالاتر از روزی 20 هزار نفر به ثبت رسیده که اکنون دو روز است از این میزان پایین‌تر آمده است.

نکته مهم این است که خیز موج ابتلا همواره با چند روز تاخیر در آمارهای دیگر این بیماری نمود پیدا می کند. 

دراین میان متغیر نگران کننده ای که با شروع سال جدید همواره روندی افزایشی را ثبت می کرده است تعداد بیماران بدحال کرونایی است.

کرونا

رکورد آماربیماران بدحال کرونایی در ایران

در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری 5 هزار و 206 نفر در بیمارستانها بستری بوده و در شرایط وخیم این بیماری به سر می برند. روند روزانه این متغیر نشان از موج دیگری دارد که در این روزها در این متغیر در حال اوج گیری است.

بررسی‌های آماری حاکی از آن است که میزان بیمارانی که حالشان وخیم است. در این روز به رکورد 4 ماهه خود رسیده و همچنان در حال رکوردزنی است. روند روزانه بیماران بدحال کرونایی در ایران نشان از رشدی 1 درصدی در این روزها داشته است. 

نکته مهمتر آنکه رکورد بیماران بدحال کرونایی ایران در روزهای انتهایی آذر ماه به ثبت رسیده بود که اکنون تنها 12.6 درصد کمتر از آن است. در صورتی که این روند در تعداد بیماران بدحال ادامه پیدا کند در کمتر از 10 روز دیگر وضعیت این متغیر به سخت ترین موقعیت خود در کل تقویم کرونایی ایران خواهد رسید ونیازمند توجه بیشتر کادر درمان به این شاخه خواهد بود.

اما مهمترین رکورد آماری در روز جاری در بخش فوتی های روزانه به ثبت رسید.

کرونا

رکورد فوتی های روزانه کرونا در ایران

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در روز جاری به 453 نفر رسیده ونسبت به رقم ثبت شده در روز قبل 21.4 درصد افزایش پیدا کرد تا رکورد سیاه ترین روز کرونایی ایران در 4 ماه گذشته اینگونه به ثبت برسد.

روند فوتی‌ها در روزهای اخیر نشان از مسیر نوسانی این متغیر در ایران داشته است. با وجود این کم و زیادشدن‌ها در آمار سیاه کرونا اما همواره در روزهای اخیر تعداد فوتی ها بالاتر از حد 300 نفر به ثبت رسیده است.

بنابر آمار اعلام شده در این بخش مشاهده می شود که سمت سیاه کرونا در ایران در این روزها پیشتازتر از بخش های دیگر بوده است.= چه آنکه وضعیت مرگ ومیر به نسبت دیگر متغیرهای این بیماری در شرایط خطرناکتری قرار دارد.

افزایش احتمال مرگ ومیر کرونایی در ایران

اگر مجموع شمار بهبودیافتگان و فوتی‌های کرونایی در ایران را از کل مبتلایان کسر کنیم در هر روز به رقمی می رسیم که معادل با تمام بیماران تحت درمان روزانه خواهد بود. 

این متغیر در روزهای اخیر روندی کاملا صعودی داشته و در روز جاری به 448 هزار و 721 نفر رسیده است. 

تقسیم تعداد فوتی ها در هر روز به متغیر بیماران تحت درمان بیانگر تغییرات نسبت مرگ و میر در روز های اخیر بوده است. روند آماری از این شاخص نشان میدهد در روز های اخیر احتمال مرگ و میر در مبتلایان به بیماری به صورت روزانه در حال افزایش است. این شاخص در روزهای پایانی آذر ماه در اوج خود قرار داشته و در حد 0.18 درصد قرار داشته که اکنون به 0.10 درصد رسیده است. این شاخص در روزهای پایانی زمستان 99 به حداقل خود رسیده که 0.03 درصد بوده است. 

روند آماری هم بیانگر روند صعودی این متغیر در روزهای اخیر بوده که خطر این بیماری را در روزهای بعد بیش از پیش می کند.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید