امکان افزایش گرد و غبار و اُزن در بهار و تابستان

کدخبر: ۴۰۸۱۱۵
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه ممکن است در اواخر بهار و فصل تابستان شاهد افزایش آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار و اُزن باشیم، و با تاکید بر این نکته که در فروردین ۱۴۰۰ ذرات گرد و غبار از کانون‌های غبارخیز اطراف تهران منتقل شده‌اند گفت: امسال در فروردین فقط دو روز هوای پاک داشتیم و چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که ناشی از ذرات گرد و غباری است که از کانون‌های غبارخیز اطراف تهران منتقل شده بود.
امکان افزایش گرد و غبار و اُزن در بهار و تابستان

به گزارش اقتصادنیوز ، سید آرش حسینی میلانی در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورا با گرامی داشتن روز شوراها گفت: شوراهای شهر و روستا یکی از مهمترین نمودهای دموکراسی به ویژه در سطح محلی هستند. امیدوارم مراجع بررسی‌کننده صلاحیت‌ها حداکثر رواداری را در بررسی تایید صلاحیت‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها نهادی اجتماعی هستند و نباید نگاه سیاسی به آن داشت، اظهار داشت: باید فضا و فرصتی را فراهم کرد تا بهترین نیروها و فرزندان این آب و خاک برای ارائه خدمات بیشتر به مردم با یکدیگر رقابت کنند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ابراز نگرانی از شیوع و جهش ویروس کرونا در شبه قاره قند تصریح کرد: خبرهای نگران‌کننده‌ای نسبت به گسترش ویروس کرونای هندی در برخی از کشورها به گوش می‌رسد. من از دستگاه‌های مسئول نظارتی تقاضا دارم نسبت به تشدید و کنترل مناطق مرزی به ویژه شرق کشور نظارت‌های کاملی داشته باشند و از هم‌اکنون پیشگیری‌های لازم را در نظر بگیریم.

حسینی میلانی در ادامه به قرائت تذکر خود در مورد افزایش آلاینده‌های هوا پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال شرایط اقلیمی و خشکی هوا موجب کاهش ۴۰ درصدی بارندگی شده و به همین دلیل ممکن است در اواخر بهار و فصل تابستان شاهد افزایش آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار و همچنین اُزن باشیم. ۳۴ روز در سال گذشته، با مسئله اُزن در تیر و مرداد روبه‌رو بودیم و در یک بازه ۱۰ روزه به شکل پیوسته با آلودگی اُزن از ۲۵ تیر تا سوم مرداد مواجه شدیم.

وی با اشاره به توقف اجرای طرح ترافیک ابراز داشت: به دلیل شرایط اجتناب‌ناپذیر کرونا، اجرای طرح ترافیک متوقف شده و احتمال افزایش آلایندگی اُزن در منطقه مرکزی شهر تهران وجود دارد.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در فروردین امسال با موضوع آلودگی هوا و افزایش گرد و غبار روبه‌رو بودیم، عنوان کرد: این در حالی است که هر ساله تعداد روزهای پاک در فروردین ماه قابل توجه بودند اما امسال فقط دو روز هوای پاک داشتیم و چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که ناشی از ذرات گرد و غباری است که از کانون‌های غبارخیز اطراف تهران منتقل شده بود.

حسینی میلانی ادامه داد: این در حالی است ریزگردهایی که از عراق و عربستان می‌آید، هنوز به ایران نرسیده‌اند. لازم است کارگروه آلودگی هوای استان تهران زودتر تشکیل شده و تمهیداتی را برای بهار و تابستان امسال در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید