ریزش ۷ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه

کدخبر: ۴۰۹۴۸۵
بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.
ریزش ۷ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکشنبه (۱۲اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

در دومین روز معاملاتی هفته، شاهد آغازی همراه با فشار فروش و افت دسته جمعی قیمت ها در اکثر نمادها هستیم. در این میان خبر تغییر نرخ تعسیر ارز بانکی ها، موجب شده که این گروه شروعی متعادل داشته باشد.

افت پنج هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۹هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای وبملت، وپاسار و درازک بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، شستا و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

اکثر نماد‌های دو گروه پالایشی و فلزات اساسی هم در کف قیمتی روزانه با صف فروش مواجهند که در این میان شپنا و فولاد با صف فروش بالغ بر ۵۵ و ۴۴ میلیون سهمی دنبال می‌شوند.

خبر تغییر نرخ تسعیر ارز بانکی‌ها هم نتوانست تابلو معاملاتی این گروه را سبز پوش کند به طوری که عمده نماد‌های این صنعت همچون وتجارت و وبصادر با صف فروش مواجه اند و همانند روز‌های قبل بانک ملت و پاسارگاد تنها سبز پوش‌های گروه اند. وبملت رشد ۱ درصدی دارد و در قیمت ۴۵۴ تومان دنبال می‌شود. وپاسار جهش قیمتی بیش از ۲ درصدی را تجربه می‌کند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۷هزار و ۸۵۶واحدی (۰.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۶هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۹نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۲۹نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای وبملت، وتجارت، برکت،شستا، وبصادر،فملی و وپاسار در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای وسپهر،کرمان، بپیوند،آریا، #بگیلان، مادیرا و شگویا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۱۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۵۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

جمع صف‌های خرید حدود ۲۹۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۸۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۷۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمکا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۲۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، سیتا و غگیلا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۶۰میلیارد تومان (۸۷درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۱۵میلیارد تومان (۲۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۷۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان غگیلا به ۸.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فلزات اساسی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۸۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۷۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۱درصد از ۶هزار و ۴۲۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۴۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۶۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۸۵۵میلیارد تومان خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید