کاهش شدید خرید نفت هند از اوپک

کدخبر: ۴۱۰۰۱۹
اقتصادنیوز : آمارهای موجود نشان می‌دهد، خرید نفت از کشورهای عضو اوپک توسط هند به شدت کاهش یافته است.
کاهش شدید خرید نفت هند از اوپک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آمارهای موجود از صنعت نفت و کارگزاری‌های نفتی نشان می‌دهد که در 12 ماه منتهی به ماه مارس سال جاری واردات نفت به هند از کشورهای عضو اوپک به کمترین میزان در 20 سال گذشته رسیده است.

این آمارها همچنین نشان می‌دهد که وادرات نفت هند به عنوان سومین واردکننده نفت جهان در این مدت به کمترین میزان در 6 سال گذشته رسیده است.

به طور کلی هند در سال مالی منتهی به 31 مارس روزانه تنها 3.97 میلیون بشکه نفت وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 11.8 درصد پایین‌تر بوده است.

در این مدت هند واردات نفت خود از آمریکا و کانادا به همراه خاورمیانه و آفریقا را افزایش داده است.

بر همین اساس، در حالی که این کشور به طور معمول 80 درصد نفت خود را از اعضای اوپک می‌خرید، اما حالا این سهم به 72 درصد رسیده و به روزانه 2.86 میلیون بشکه کاهش یافته است.

این میزان واردات نفت هند از اعضای اوپک کمترین میزان از سال  2002 ـ 2001 به بعد محسوب می‌شود.

پالایشگاه‌های هندی با هدف افزایش سود خود در حال رفتن به سمت دیگر تولیدکنندگان نفت هستند، چرا که با به روزرسانی تجهیزات‌شان حالا می‌توانند نفت سنگین‌تر و ارزان‌تر را پالایش کنند.

آمارهای دولتی که ماه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد تقاضای نفت هند  در سال مالی 21 ـ 2020 برای نخستین بار در 23 سال گذشته کاهش یافته است و به کمترین میزان از سال 2016 رسیده است.

هند در سال مالی گذشته 7 درصد از نفت مورد نیاز خود را از آمریکا و 1.3 درصد را از کانادا وارد کرده و این در حالی است که این ارقام برای سال مالی پیش از آن 4.5 و 0.6 درصد بوده است.

عراق هم اکنون بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت هند بوده و پس از آن عربستان و امارات در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

نیجریه هم جای ونزوئلا را به عنوان چهارمین تأمین کننده نفت هند گرفته است.

آمریکا هم پنجمین صادرکننده نفت به هند شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید