فروش طلا در عمده ایالت‌های آمریکا از مالیات معاف می‌شود

حذف مالیات بر فروش طلا /مرز حساس فتح نشد

کدخبر: ۴۱۰۰۶۸
طلای جهانی در روز سه‌شنبه در عبور از مرز 1800 دلار ناکام ماند، اما کارشناسان معتقدند فلز گران‌بها در حرکت بعدی مرز بالاتری را هدف قرار می‌دهد.
حذف مالیات بر فروش طلا /مرز حساس فتح نشد

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت طلای جهانی در روز سه‌شنبه پس از نزدیک شدن به مرز 1800 دلار به عقب بازگشت. تحلیل‌گران معتقدند فلز گران‌بها در تلاش‌های بعدی مرزهای بالاتری را هدف قرار می‌دهد و در صورت همراهی برخی عوامل تا 1818 و 1833 دلار صعود خواهد کرد.

بازگشت طلا به سمت عقب

قیمت طلا معاملات روز سه‌شنبه را با روند نزولی آغاز کرد و از حوالی 1790 دلار به 1785 دلار رسید. طلا در ادامه با رفتار نوسانی خود را به مرز 1800 دلار نزدیک کرد، اما باز هم در پشت سر گذاشتن این مرز ناکام ماند. قیمت طلا با ثبت افت نسبتا ناگهانی تا سطح 1780 دلار پایین آمد و در ساعات انتهایی معاملات روز گذشته نیز در نزدیکی همین سطح قرار داشت.

نمودار قیمت طلای جهانی

محرک سنتی طلا

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بازگشت به عقب یا اصطلاحا "پول بک" فلز گران‌بها قابل پیش‌بینی بود، اما نزدیک شدن طلا به مرز 1800 دلار مرزهای بعدی که طلا به سمت آن جهش خواهد کرد را به بالا سوق می‌دهد. به اعتقاد تحلیل‌گران در کوتاه مدت مرز حساس پایینی طلا 1765 دلار و مرز بالایی 1800 دلار است. در صورتی که که طلا مرز 1800 دلار را پشت سر بگذارد، صعود آن تا 1818 دلار و سپس تا 1833 دلار محتمل است. این کارشناسان همچنان بر دیدگاه سنتی خود در مورد همبستگی بین نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری و قیمت طلا تاکید دارند و معتقدند افت بازدهی اوراق خزانه‌داری می‌تواند در پشت سر گذاشتن این مرزها به طلا کمک کند. علاوه بر این افزایش قیمت نقره ممکن است در سوق دادن قیمت طلا به سمت بالا موثر باشد.

بازدهی اوراق خزانه‌داری در روز سه‌شنبه کاهش یافت و زیر مرز حساس 1.6 درصد قرار گرفت. کارشناسان اقتصادی ادامه روند نزولی این اوراق را برای اینکه طلا مرزهای عنوان شده را پشت سر بگذارد لازم می‌دانند.

برداشته شدن مالیات بر فروش طلا

مالیات بر فروش طلا در ایالت آرکانزاس برداشته شد، استفاده از طلا در این ایالت به عنوان پول تسهیل شد. تلاش برای برداشتن مالیات از فروش طلا در سال 2018 کلید خورد و در نهایت مورد تایید مقامات قانو‌ن‌گذار ایالت متحده آمریکا قرار گرفت. تنظیمات قانونی جدید از ماه اکتبر سال جاری، مصادف با مهر و آبان اجرایی می‌شود. همراه با آرکانزاس 40 ایالت دیگر نیز مالیات بر فروش طلا را لغو خواهند کرد و در معدودی از ایالت‌ها هنوز مقاومت شدیدی در اعمال این معافیت مالیاتی وجود دارد.

ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین که در روز دوشنبه به مرز 60 هزار دلار نزدیک شده بود، در روز سه‌شنبه افت کرد و در نزدیکی 54 هزار دلار قرار گرفت. سرمایه بازار بیت کوین در نتیجه این کاهش قیمت به 1.01 تریلیون دلار کاهش یافت. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 58 هزار و 165 و کمترین قیمت آن 53 هزار و 394 دلار گزارش می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین

رکورد قیمتی اتریوم در روز سه‌شنبه برای چندمین مرتبه طی هفته جاری ارتقا پیدا کرد و روی 3 هزار و 524 دلار قرار گرفت، سپس این ارز دیجیتال وارد روند نزولی شد و تا 3 هزار و 233 دلار پایین آمد. اختلاف بین این دو قیمت بیش از 8 درصد است و به نظر می‌رسد نوسانان‌های شدید قیمت ارزهای دیجیتال در سطوح بالای قیمتی، همچنان یکی از ویژگی‌های بارز این دارایی‌ها باشد. البته بازدهی 24 ساعته اتریوم در زمان نوشتن این گزارش هنوز مثبت بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید