کدام ارز جایگزین بیت کوین می‌شود؟

ایلان ماسک پشت بیت کوین را خالی کرد

کدخبر: ۴۱۱۹۱۸
قیمت بیت کوین به دنبال تصمیم ایلان ماسک برای به تعلیق در آوردن خرید خودرو‌های تسلا با بیت کوین نزولی شد و رقم‌هایی زیر 50 هزار دلار را به ثبت رساند.
ایلان ماسک پشت بیت کوین را خالی کرد

به گزارش اقتصاد نیوز، مدیر شرکت خودروسازی تسلا خرید خودرو با بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد، با انتشار این خبر قیمت بیت کوین نزولی شد و دوباره رقم‌هایی زیر 50 هزار دلار را به ثبت رساند. ایلان ماسک دلیل این تصمیم را انرژی‌بر بودن استخراج بیت کوین و مغایرت آن با معیارهای انرژی پاک عنوان کرد.

لیست شدن دوج کوین در صرافی کوین بیس/ دوج اوج گرفت

تغییرات قیمتی بیت کوین

قیمت ارزهای دیجیتال مهم دنیا در 24 ساعت گذشته تغییرات منفی را ثبت کردند. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 10 درصد افت کرد. کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 46 هزار و 980 و بیشترین قیمت آن 57 هزار و 251 دلار ثبت شده است. سرمایه بازار بیت کوین با این افت قیمت به زیر یک تریلیون دلار کشیده شد. در نتیجه بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 20 درصد اختلاف داشتند. قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این گزارش در حوالی 51 هزار دلار قرار دارد.

ارزهای دیجیتال مهم نزولی شدند

قیمت اتریوم نیز بیش از 7 درصد افت کرد و رقم‌هایی زیر 4 هزار دلار را به ثبت رساند. کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 618 دلار و بیشترین قیمت آن 4 هزار و 362 دلار گزارش شده است.

باینانس، دوج کوین و XRP نیز تغییرات قیمتی منفی را به ثبت رساندند. سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در زمان نوشتن این گزارش حدود 2 تریلیون و 307 میلیارد دلار است.

کدام ارز دیجیتال جانشین بیت کوین می‌شود

افت قیمت بیت کوین و نزولی شدن بازار ارزهای دیجیتال احتمالا تحت تاثیر تصمیم جدید ایلان ماسک اتفاق افتاد. مدیر شرکت خودرو سازی تسلا اعلام کرد که خرید خودرو با بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است، زیرا استخراج بیت کوین انرژی بر است و با معیارهای انرژی پاک سازگاری ندارد. او گفت تصمیم دارد از ارزهای دیجیتال دیگری که استخراج آن‌ها انرژی کمتری می‌برد برای انجام مبادلات تسلا استفاده کند. XRP از جمله ارزهای دیجیتالی است که استخراج آن انرژی کمی می‌برد.

در اکوایران ببینید: توصیه‌های کارشناسان در مورد بازار رمزارزها

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید