ایلان ماسک به دردسر افتاد

کدخبر: ۴۱۳۲۱۵
توئیتربازی‌های ایلان ماسک درباره ارزهای مجازی باعث شده که وی جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست بدهد.
ایلان ماسک به دردسر افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، طی دو سه روز گذشته ایلان ماسک با یک توئیت یک کلمه‌ای باعث شد تا قیمت بیت کوین سقوط کند. این توئیتربازی‌ها باعث شد تا سهام شرکت تسلا سقوط سنگینی را تجربه کرده و باعث شود که ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست بدهد. حالا این سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی به جایگاه سومین ثروتمند جهان تنزل پیدا کرده است.

بلومبرگ گزارش داد،ماسک توانسته بود در ماه مارس جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند اما حالا جف بزوس، بنیانگذار و سهامدار شرکت آمازون، و برنارد آرنو، مالک شرکت LVMH از وی سبقت بگیرند و ماسک به جایگاه سوم سقوط کند. 

هم اکنون ثروت ماسک 160.6 میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به 5 ماه پیش 24 درصد سقوط کرده است. اصلی ترین دلیل سقوط دارایی ایلان ماسک سقوط سهام شرکت تسلا بوده که فقط شب گذشته 2.1 درصد کاهش داشته است. ارزش سهام شرکت تسلا از بیشینه خود در ماه ژانویه 883 دلار بود حالا به 576 دلار سقوط کرده است. 

البته همه این اتفاقات فقط به خاطر سقوط سهام تسلا نیست بلکه اظهارات ایلان ماسک درباره بیت کوین هم مزید بر علت شده است. روز یکشنبه ایلان ماسک در پاسخ به یک توئیت که نوشته بود بیت کوین بازها پس از آنکه بفهمند ایلان ماسک بیت کوین‌های تسلا را در سقف قیمت فروخته بر سر خود خواهند زد، نوشت: واقعا و همین امر باعث شد تا ارزش بیت کوین تا 42 هزار و 441 دلار سقوط کند. 

اگرچه پس از ساعتی ماسک نوشت که تسلا بیت کوین‌هایش را نفروخته اما همین که وی دیر نسبت به این مسئله شفاف‌سازی کرد باعث شد تا بازار جهانی ارزهای مجازی سراسر قرمزپوش شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید