رصد بازار وسایل سرمایشی؛

قیمت روز کولرهای آبی در بازار

کدخبر: ۴۱۳۹۴۹
در حال حاضر کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل EC1100D باقیمت 14میلیون و940 هزار تومان در جایگاه گران ترین ها قرار دارد.
قیمت روز کولرهای آبی در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، کولر آبی در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک گزینه ای مناسب برای خنک کردن هوای منازل در روزهای گرم می باشد. نزدیک به 70 درصد از مناطق ایران دارای آب و هوای گرم و خشک است و این یکی از دلایل محبوبیت کولر آبی در ایران می باشد. البته در مناطق شمالی و جنوبی کشور که دارای آب و هوای شرجی است انواع دیگر سیستم های تهویه مطبوع از جمله کولر گازی مناسب تر خواهد بود. هرچه به روزهای گرم سال نزدیک می شویم بازار خرید و فروش کولر آبی نیز داغ تر می شود.

برای انتخاب بهترین کولر آبی باید دید کلی نسبت به برندها و مدل های موجود در بازار داشته باشید و فاکتورهای مهم آنها از جمله بازدهی، اتلاف انرژی، طول عمر و کیفیت هوای خروجی را با هم مقایسه نمایید.

کولرهای آبی در دو نوع در بازار وجود دارند. نوع پوشال‌دار و نوع سلولزی. البته این معیار به دلیل نوع دریچه‌های کولر‌ها در نظر گرفته شده است و برخی از این کولرها را راحت می‌توان تنها با تعویض دریچه به نوع دیگر تبدیل کرد.

اما به صورت کلی مزیت کولرهای با دریچه سلولزی این است که کمتر رسوب را به خود می‌گیرند و به راحتی در هر دوره بازدید و سرویس کولر آبی با یک شستشوی ساده تمیز می‌شوند و مزیت کولرهای پوشال‌دار هم این است که هم خنک کنندگی آنها طبیعی‌تر است و هم اینکه به راحتی هر سال می‌توانید در زمان سرویس کولر آبی این پوشال‌ها را با هزینه کم تعویض کنید.

بررسی بازار کولرهای آبی در نوع سلولزی حکایت از آن دارد که در حال حاضر کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل EC1100D  باقیمت 14میلیون و 940 هزار تومان در جایگاه گران ترین ها قرار دارد؛ البته می توان یک محصول به صرفه تر یعنی کولر سلولزی انرژی مدل EC0700 هوادهی تبخیری از بغل را با قیمت 8میلیون و 829 هزار تومان هم خریداری کرد.

اما درمیان کولرهای آبی در نوع پوشال دار کولر آبی آبسال مدل AC70 با قیمت 5میلیون و 479 هزار تومان به فروش می رسد.

در ادامه فهرستی از قیمت روز کولرهای آبی در بازار آمده است.

کولر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید