شباهت بالای روند قیمت دلار و یورو در بازار متشکل

قیمت دلار در بازار عمده فروشی؛ نزول قیمت در وضعیت کاهش تزریق

کدخبر: ۴۱۴۸۵۸
قیمت دلار متشکل از 12 اردیبهشت ماه زیر متوسط وزنی 48 روز کاری قرار داشت و متوسط وزنی قیمت دلار متشکل در حال کاهش است، اما این روند تحت تاثیر رویدادهای انتخاباتی و روند مذاکرات چگونه رقم خواهد خورد؟
قیمت دلار در بازار عمده فروشی؛ نزول قیمت در وضعیت کاهش تزریق

به گزارش اقتصاد نیوز- متوسط قیمت دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 110 تومان کاهش یافت و روی رقم 22 هزار و 155 تومان قرار گرفت. همراه با کاهش قیمت دلار حجم عرضه نسبت به روز گذشته 12 درصد کاهش یافت. عرضه دلار در روز سه‌شنبه 7 میلیون و 704 هزار گزارش شده است.

قیمت دلار بازار متشکل چه مسیری را دنبال می‌کند؟

اگر متوسط وزنی قیمت دلار از هفتم فروردین ماه سال جاری تا 4 خرداد را محاسبه کنیم رقمی حدود 22 هزار و 730 تومان به دست می‌آید. قیمت دلار از 12 اردیبهشت ماه سال جاری زیر این رقم قرار داشت. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت متوسط وزنی قیمت دلار بازار متشکل در سال جدید در حال کاهش است. (مبادلات هفته اول سال که حجم پایینی داشتند لحاظ نشده اند.)  سوالی که وجود دارد این است که این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا جریان مذاکرات یا رقابت‌های انتخاباتی بر این روند تاثیر خواهد گذاشت یا خیر؟

J3 (1)

شباهت بین روند دلار و یورو

در مورد یورو نیز متوسط قیمت در بازار متشکل ارزی کاهش یافت اما حجم عرضه 12 درصد رشد کرد. البته حجم عرضه یورو پایین بود و با وجود رشد نیز زیر متوسط 48 روز کاری مورد بررسی که یک میلیون و 475 هزار به دست می‌آید قرار می‌گیرد. به هر روی عرضه یورو در روز سه‌شنبه 747 هزار و قیمت متوسط آن 27 هزار و 91 تومان گزارش شده است. متوسط قیمت یورو در 48 روز کاری که پشت سر گذاشتیم 27 هزار و 411 تومان به دست می‌آید و قیمت متوسط یورو متشکل نیز زیر متوسط وزنی 48 روز کاری گذشته قرار دارد. قیمت متوسط روزانه یورو متشکل مانند دلار از 12 اردیبهشت ماه زیر این رقم قرار دارد. مشابهت دلار و یورو در این زمینه قابل توجه است. یعنی هم دلار و هم یورو متشکل از تاریخ 12 اردیبهشت زیر متوسط وزنی 48 روز کاری گذشته قرار دارند. شباهت دلار و یورو در این زمینه قابل توجه است.

J2 (3)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید