رییس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد

ژاپن واردات نفت از ایران را 3 ماه پس از لغو تحریم ها از سرگرفت

کدخبر: ۴۱۵۲۴۹
رییس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد شرکت های ژاپنی 3 ماه پس از لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه صنایع نفت و گاز ایران، واردات نفت از ایران را از سرخواهند گرفت.
ژاپن واردات نفت از ایران را 3 ماه پس از لغو تحریم ها از سرگرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران؛ رییس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد شرکت های ژاپنی 3 ماه پس از لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه صنایع نفت و گاز ایران، واردات نفت از ایران را از سرخواهند گرفت.

"تسوتومو سوگیموری"، مدیر عامل هولدینگ ENEOS و رییس انحمن نفت ژاپن امروز (پنج شنبه) با اعلام این مطلب در یک کنفرانس آنلاین گفت:" پالایشگاه های ژاپنی می توانند واردات نفت از ایران را سه ماه پس از لغو تحریم های این کشور از سر بگیرند."

او افزود:"در صورت تأیید لغو تحریم ها  ما بررسی خود را شروع می کنیم و واردات نفت از ایران می تواند سه ماه پس از این تاریخ از سر گرفته شود."

این مقام نفتی ژاپنی در ادامه تاکید کرد:" بدون تأیید لغو تحریم ها پالایشگران ژاپنی از سرگیری واردات نفت ایران را در نظر نمی گیرند. او افزود هولدینگ تحت مدیریت او هنوز از سرگیری واردات نفت از ایران را بررسی نکرده است.

اظهارات این مقام نفتی ژاپنی پس از آن صورت می گیرد که بسیاری از شرکت ها و پالایشگاه های آسیایی در حال بررسی واردات نفت و میعانات گازی از ایران پس از لغو تحریم های آمریکا و احیای برجام هستند.

طبق گزارش ها ایران بیش از 60 میلیون بشکه نفت صادراتی دارد که به محض لغو تحریم ها می تواند به بازار جهانی عرضه شود. امکان لغو تحریم های نفتی ایران و بازگشت نفت ایران به بازار جهانی همچنین طی روزهای گذشته سبب نوساناتی در قیمت نفت در بازار جهانی شده است.

ایران اعلام کرده است به فاصله چند ماه پس از لغو تحریم ها قادر به صادرات بیش از 2 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی به بازار جهانی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید