ابرخودروی برقی در راه است؟

رقابت 3 خودروسازی مطرح دنیا

کدخبر: ۴۱۷۲۶۸
لامبورگینی امیدوار است تا اوایل سال 2025 میزان انتشار کلی کربن اتومبیل های خود را 50 درصد کاهش دهد.
رقابت 3 خودروسازی مطرح دنیا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان ان مانی، استفان وینکلمن ، مدیر عامل شرکت لامبورگینی اعلام کرد ، تا پایان سال 2024 ، هر مدلی که لامبورگینی ارائه می دهد یک مدل هیبریدی خواهد بود. اما به این زودی ها انتظار ابرخودروی کاملاً برقی لامبورگینی را نداشته باشید.

مدل های هیبریدی لامبورگینی ترکیبی از موتورهای الکتریکی و باتری های قدرتمند با موتورهای داخلی است.

وینکلمن گفت؛«مشتریان لامبورگینی – کسانی هستند که صدها هزار دلار صرف اتومبیل هایی می کنند که سریع حرکت می کنند و صدای آنها نیز بالا است. هیبریدهای پلاگین هنگام حرکت تهاجمی ، احساس و صدای یک موتور احتراق داخلی را حفظ می کنند در حالی که اجازه می دهند اتومبیل در بعضی مواقع با قدرت کاملاً الکتریکی کار کند. »

وینکلمن می گوید؛ « هیبریداسیون در جهان پذیرفته شده است اما اتومبیل های برقی و الکتریکی درحد اتومبیل های اسپرت و سرعتی چندان مورد اقبال و توجه نیستند و این چیزی است که من هنگام مراجعه به شرکت های دیگر آن را تجربه کرده ام و دیده ام.»

لامبورگینی

رقیب ایتالیایی لامبورگینی ، فراری ، در حال حاضر یک مدل پلاگین هیبریدی را ارائه می دهد و مک لارن انگلیس نیز به زودی یکی از این مدل ها را ارائه می دهد. چند خودروی سوپراسپرت کاملاً برقی با قابلیت دسترسی بسیار محدود مانند Rimac Concept One و Pininfarina Battista وجود دارد. 

با این مدل های پلاگین هیبریدی ، لامبورگینی امیدوار است تا اوایل سال 2025 میزان انتشار کلی کربن اتومبیل های خود را 50 درصد کاهش دهد. این برند ابرخودرو در مدت چهار سال 1.5 میلیارد یورو (1.8 میلیارد دلار) در این پروژه سرمایه گذاری می کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید