فرهاد دژپسند عنوان کرد:

فروش اوراق جلوی تورم 36 درصدی را گرفت

کدخبر: ۴۱۸۱۰۸
وزیر اقتصادگفت: اگر خزانه دولت برای تامین مالی دولت از طریق فروش اوراق اقدام نمی‌کرد، تورم به ۳۶ درصد افزایش می‌یافت.
فروش اوراق جلوی تورم 36 درصدی را گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارائی در همایش نقدی بر مسئولیت، اهداف و وظایف بانک مرکزی اظهار کرد: همه اعتقاد دارند که بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد، اما چگونگی آن مهم است و  ما برای آن استقلال عملیات و ابزار قائل هستیم. الزام آن این است که نمی‌تواند بانکدار دولت باشد. اگر بانکدار دولت باشد، باید رابطه‌ای با خزانه داری داشته باشد.

او ادامه داد: دولت می‌خواهد منابع را به سویی ببرد که محرک رشد اقتصادی باشد. در سال ۹۹ بانک مرکزی به تنهایی هدفگذاری تورم را داشته است، اما چرا شکاف وجود دارد، علت آن عدم کفایت یک دستگاه است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اگر خزانه دولت برای تامین مالی دولت از طریق فروش اوراق اقدام نمی‌کرد، تورم به ۳۶ درصد افزایش می‌یافت. در صورتی که نرخ بهره بین بانکی با سوء مدیریت مواجه نمی‌شد، تحقق بهبود بازار سهام طوری بود که می‌توانست به بانک مرکزی در عدالت نقدینگی کمک کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با سوء مدیریت در هدایت نقدینگی دو بازار دچار اختلال شدند اما با این وجود بودجه دولت به بانک مرکزی وابسته نشد. سال ۹۹  حتی یک ریال از بانک مرکزی قرض نکردیم.

این خبر در حال تکمیل است...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید