بسته حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید شد+فهرست مشمولان

کدخبر: ۴۱۹۴۰۵
بنا بر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ تمدید شد.
بسته حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید شد+فهرست مشمولان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنا بر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، بر اساس مصوبه شماره دو، هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا «بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰» تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است: فهرست مشاغل و کسب و کارهایی که عناوین آن‌ها متناسب با گروه‌های شغلی تعطیل یا محدود شده در طرح جامع محدودیت تردد و تجمع عمومی مصوب ستاد ملی کرونا تنظیم و در نشست‌های کارگروه یاد شده به تصویب رسیده است.

بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان و صاحبان مشاغل و کسب و کسب و کارهای مشمول می‌توانند برای ثبت نام به سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

بسته حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید شد

فهرست مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا عبارتند از:

۱. مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)

۲. مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیر دیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها

۳. مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها

۴. مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها

۵. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائر سراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی

۶. شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری

۷. مراکز پذیرایی تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌های قهوه خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا

۸. قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی

۹. آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

۱۰. مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی، ساختمان، آتلیه و عکاسی

۱۱. مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

۱۲. نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید