چین در یک قدمی ارز دیجیتال ملی

کدخبر: ۴۲۰۱۱۷
اقتصادنیوز : دولت چین یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد ارز "یوان دیجیتال" را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند.
چین در یک قدمی ارز دیجیتال ملی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،دولت چین یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد ارز "یوان دیجیتال" را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند.

بانک ارتباطات چین روز چهارشنبه طی مراسمی از برنامه آزمایش ارز رنمینبی renminbi (RMB) خود در شهر پکن رونمایی کرد.

اعضای کارکنان این بانک برخی از اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه و سپس به آنها توصیه کردند که برنامه RMB دیجیتال را بارگیری کنند، کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خریدهای خود با ارز دیجیتال را در یک شهربازی انجام دهند.

 ماه گذشته، در اولین نمایشگاه بین المللی "محصولات مصرفی" چین که در استان هاینان برگزار شد، بسیاری از بانک ها به طور آزمایشی محل هایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادند که استفاده از رمز دیجیتال RMB را تجربه کنند.

دولت چین پیش از این چندین آزمایش یوان الکترونیکی را به عنوان بخشی از آزمایش ارز دیجیتال خود انجام داده است و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد.

سال گذشته، بانک مرکزی چین (PBOC) برنامه هایی را برای آماده سازی ارز دیجیتال دولتی خود به موقع برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعلام کرد.

بانک مرکزی چین همچنین اعلام کرد این ارز جدید که هنوز نام رسمی ندارد اما با نام اختصاری خود یعنی DCEP شناخته می شود، دارای برخی ویژگی های مشترک با ارزهای رمزپایه است.

پیش بینی شده است که یوان الکترونیکی جایگزین پول نقد در گردش مالی این کشور شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید