علت افزایش قیمت ها در بازار موبایل چه بود؟

کدخبر: ۴۲۳۶۲۷
رییس روابط عمومی انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه گفت: پیش‌بینی می شود قیمت ارز تا پایان هفته روندی کاهشی پیدا کند و به قیمت های قبل از انتخابات برسد. علاوه بر آن مسائل مرتبط با مذاکرات نیز بر قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود.
علت افزایش قیمت ها در بازار موبایل چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران،‌ رییس روابط عمومی انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه گفت: افزایش قیمت ها در بازار موبایل به دلایل نوسانات نرخ ارز نیمایی صورت گرفت و مشکلی در تامین نیاز جامعه وجود ندارد.

در روزهای اخیر شاهد رشد قیمت ها در بازار موبایل بودیم. در همین خصوص عالیان رییس مرکز روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل گفت: در ماه های گذشته به چنددلیل با کاهش قیمت در بازار موبایل مواجه شدیک که اصلی ترین دلیل آن کاهش نرخ ارز و پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا بود که باعث ایجاد رقابت بین شرکت ها شد به گونه ای که برخی شرکت ها با تحمل ضرر در حال فروش کالاهای خود بودند و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد اما یکی دو عامل باعث شد مقدار کمی افزایش قیمت داشته باشیم و آن‌هم بخاطر نزدیک شدن نرخ دلار نیمایی به دلار آزاد بود و این مسئله روی همه کالاها تاثیر گذاشت. لذااین افزایش قیمت ها خیلی چشم گیر نیست و به خاطر نوساناتی است که در روزهای اخیر رقم خورده 

وی با تاکید بر اینکه میزان عرضه گوشی های موبایل هم چنان بیش از تقاضای جامعه است، گفت: وضعیت فعلی برای مصرف کننده شرایط خوبی را رقم زده است چرا که قیمت ها نسبت به قیمت واقعی کالاها پایین تر است.

عالیان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود قیمت ارز تا پایان هفته روندی کاهشی پیدا کند و به قیمت های قبل از انتخابات برسد. علاوه بر آن مسائل مرتبط با مذاکرات نیز بر قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه مصرف کشور بیش از 15 میلیون دستگاه موبایل در سال است، گفت:  سال گذشته شرکت ها با توجه به تمام مشکلاتی مانند تخصیص های ارزی و شیوع کرونا داشتند توانستند این میزان کالا را تامین کنند. امسال نیز به مانند سال گذشته در حال پیش رفتن است اما دو نکته می تواند روی واردات نیاز مصرفی جامعه تاثیر بگذارد یکی تامین منابع ارزی به صورت منظم و پایدار است چراکه تخصیص ارز به ثبت سفارش ها اگر دیر یا به یک باره صورت بپذیرد شاهد بهم خوردن تعادل در بازار می شود. اگر روند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی منظم و پایدار شود تا پایان سال جاری مشکلی در تامین نیاز جامعه نخواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید