هشدار پوتین نسبت به چاپ بی حساب و کتاب دلار!

کدخبر: ۴۲۹۶۹۵
به عقیده رییس جمهور روسیه، دولت آمریکا همواره کسری بودجه خود را از طریق چاپ بی حساب و کتاب دلار جبران کرده که این مساله خطرناک است.
هشدار پوتین نسبت به چاپ بی حساب و کتاب دلار!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از دیلی صباح، رییس جمهور آمریکا با هشدار نسبت به چاپ بیش از اندازه دلار گفت چنین کاری نه تنها منجر به بروز مشکلاتی برای اقتصاد آمریکا از طریق افزایش کسری بودجه می شود بلکه تمام اقتصاد جهان را تحت الشعاع قرار خواهد داد. 

ولادمیر پوتین که در جمع کارشناسان اقتصادی روسیه حاضر شده بود در ادامه با اشاره به عبور نسبت کسری بودجه به تولید ناخالص داخلی آمریکا از ۱۵ درصد برای دومین سال متوالی، افزود: دولت آمریکا همواره کسری بودجه خود را از طریق چاپ بی حساب و کتاب دلار جبران کرده و این مساله خطرناک است چرا که دلار بیشترین سهم را از ذخایر ارزی جهان دارد و تضعیف آن دارای پیامدهایی برای همه خواهد بود. 

در ادامه پوتین به وضعیت اقتصادی روسیه پرداخت و گفت اقتصاد کشورش به طور کامل به سطوح پیش از آغاز همه گیری بازگشته اما تورم در سطحی بالاتر از انتظارات قرار دارد. پوتین خواهان همکاری بیشتر دولت و بانک مرکزی روسیه برای مقابله با ریسک های موجود شد و افزود که در شرایط کنونی انجام اقدامات تعادل بخش اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. 

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین به عنوان یکی از طرفداران کاهش وابستگی به دلار، در جریان سخنرانی خود در همایش اقتصادی شهر سنت پترزبورگ روسیه با اشاره به اینکه نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی، با توجه به تبدیل شدن آن به ابزار سیاسی پیشبرد اهداف واشنگتن باید مورد بازبینی قرار گیرد، گفته بود، سازمان‌های مالی جهانی نیاز به تغییرات عمیقی دارند. باید در نقش دلار بازبینی شود، چراکه دلار از یک ذخیره ارزی جهانی به ابزار فشار یک کشور بر ضد بقیه جهان تبدیل شده است.

جهان از سال ۲۰۱۹ درگیر مقابله با ویروس کرونا شد و در نتیجه اعمال قرنطینه و محدودیت برای کسب و کارها، اقتصاد جهانی دچار زیان بسیار سنگینی شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید