مرکز آمار اعلام کرد؛

رکورد شکنی تورم بخش خدمات در دهه 90

کدخبر: ۴۳۳۲۶۳
اقتصادنیوز: بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه بخش خدمات در بهار 1400 بالغ بر 48 درصد به ثبت رسیده است.
رکورد شکنی تورم بخش خدمات در دهه 90

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بنا به گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار از شاخص قیمت تولید کننده بخش خدمات در بهار 1400، تورم نقطه به نقطه بخش خدمات در بهار امسال 48.7 درصد به ثبت رسیده است.

به بیان دیگر میــانگین قیمت دریافتی توسط ارائه ­دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٠  نسبت به فصل بهار ١٣٩٩،  ٤٨.٧ درصد افزایش داشته است، این نرخ تورم برای بخش خدمات در دهه 90 بی سابقه بوده است. خدمات مربوط به تأمین جا و غذا با 84 درصد تورم بالاترین تورم را در زیر شاخه های بخش خدمات به ثبت رسانده است.

رکورد شکنی تورم سالانه

بر اساس شاخص قیمت تولید کننده تورم سالانه بخش خدمات در بهار امسال 42 درصد به ثبت رسیده است. این درصد تورم نیز مانند تورم نقطه به نقطه، بالاترین نرخ تورم سالانه به ثبت رسیده در دهه 90 برای بخش خدمات است.

تورم فصلی بخش خدمات نیز در بهار امسال 11.2 درصد برآورد شده است، به بیان دیگر بهای ارائه خدمات در مبدا آن در بهار 1400 نسبت به زمستان 99 بالغ بر 11 درصد افزایش داشته است. بالاترین تورم فصلی در زیر شاخه های بخش خدمات به فعالیت های مربوط به بیمه با تورم 25.9 درصدی تعلق دارد. اقتصادنیوز طی گزارش های آتی گزارش دقیق تری از تورم تولید کننده بخش خدمات در بهار 1400 منتشر خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید