کاهش هزینه ها با چند تغییر کوچک سبک زندگی

کدخبر: ۴۳۸۳۵۶
اقتصادنیوز :‌بسیاری از مردم به دنبال راهی برای کاهش هزینه های زندگی هستند؛ پیدا کردن این تکنیک ها کار چندان سختی نیست اما به شرایط زندگی شما کمک بسیاری می کند.
کاهش هزینه ها با چند تغییر کوچک سبک زندگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،امروزه با افزایش تورم و گرانی، قدرت خرید مردم تا حد زیادی کاهش یافته و سفره خانوار کوچک شده است. متاسفانه بسیاری از افراد حتی با اینکه ساعات زیادی را کار می کنند اما نمی توانند آن طور که می خواهند از پس خرج های زندگی برآیند، بنابراین در این اوضاع به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های زندگی می گردند.

برای کاهش هزینه های زندگی که دغدغه بسیاری افراد در این روزهاست، بهتر است این بخش  را بخوانید و تغییراتی در لایف استایل تان برای صرفه جویی در هزینه ها ایجاد کنید.

تمام هزینه های خود را بنویسید

تمام هزینه های خود را بنویسید و آن را تجزیه و تحلیل کنید مطمئنا متوجه خواهید شد که پول را صرف چه مواردی می کنید. اکثر میلیونرهای این برنامه روزمره را دارند و تمام هزینه های خانواده را کنترل می کنند.

برای این کار نرم افزار های قابل نصب روی تلفن های همراه را در نظر بگیرید که به طور خودکار هزینه های شما را پیگیری می کنند یا از یک دفترچه یادداشت کوچک که همیشه میتواند همراه شما باشد، استفاده کنید.

 غذاهای خانگی مصرف کنید

برای صرف جویی در هزینه ها بهتر است غذاهای خود را بیشتر در خانه طبخ کنید علاوه بر این، غذای خانگی سالم تر از غذا بیرون منزل است. سعی کنید در آخر هفته مقادیر زیادی غذا بپزید تا غذای باقی مانده را برای ناهار در طول هفته داشته باشید همچنین، هزینه یک ظرف غذا در منزل را در نظر بگیرید در حالی که میانگین صرف غذا در رستوران بیش از اینها هزینه دارد و این بدان معناست که اگر غذا را در منزل تهیه کنید پس انداز بیشتری خواهید کرد.

با شکم پر به خرید بروید

یکی دیگر از راههای کاهش هزینه ها خرید رفتن با شکم پر است زیرا خرید با معده خالی می تواند یک عادت هزینه بردار باشد و در این صورت همه چیز به ویژه غذاهای ناخواسته خوشمزه به نظر می رسد و بدون اینکه بدانید، انواع اقلام غیر ضروری را به سبد خرید خود اضافه می کنید. سعی کنید قبل از رفتن به فروشگاه یک میان وعده سالم بخورید تا هوس خوردن غذاهای فرآوری شده و بسته بندی نداشته باشید.

کمتر به مغازه خواربار فروشی بروید

هرچه زمان کمتری را در فروشگاه مواد غذایی بگذرانید، کمتر هزینه خواهید کرد. به آخرین باری که فقط برای چند مورد وارد مغازه شده اید فکر کنید آیا تنها چند قلم مورد نیاز خود را خریداری کرده اید یا کمی بیشتر هزینه کرده اید؟ کمتر خرید کردن وسوسه انجام این کار را از بین می برد به همین دلیل کمتر به خرید بروید.

 هزینه های انتقال وجه را کم کنید

چه از روی تنبلی یا نادانی همچنان هزینه های دستگاه خودپرداز را پرداخت می کنیم. هزینه های ظاهراً ناچیز می تواند در طول زمان افزایش یابد مثل اینکه مصرف کنندگان هر بار که از دستگاه خودپرداز برای انتقال وجه استفاده می کنند هزینه می پردازند.

ساده ترین راه برای جلوگیری از کارمزد برداشت نقدی از دستگاه خودپرداز بانک و دادن پول نقد بجای انتقال وجه به حساب شخص مورد نظر است.

کافی شاپ رفتن روزانه را کنار بگذارید

به جای اینکه هر روز یا چند روز در هفته کافی شاپ بروید و قهوه بنوشید یک دستگاه قهوه ساز بخرید و همیشه از آن استفاده کنید. شاید خرید آن در ابتدا کمی سنگین باشد اما با گذر زمان در پرداخت هزینه ها صرفه جویی می شود.

اقساط را خودکار پرداخت کنید

اکثر صورتحساب ها را می توان به صورت آنلاین پرداخت کرد و شما اغلب گزینه تنظیم پرداخت های خودکار را دارید پس هزینه های ثابت را مثل اینترنت، بیمه، اقساط بانکی و ... را خودکار پرداخت کنید.

شما می توانید همین کار را در مورد هزینه های متغیر مانند قبوض انجام دهید، اگرچه مجبور خواهید بود به طور مرتب حساب خود را چک کنید تا مطمئن شوید که همه چیز بدون مشکل پیش می رود.

 فقط پول نقد بپردازید

تحقیقات نشان می دهد که افراد هنگام استفاده از کارت های اعتباری به جای پول نقد، هزینه های قابل توجهی بیشتری صرف می کنند بنابراین اگر به دنبال کاهش هزینه های خود هستید، سعی کنید پول نقد بپردازید.

این کار ساده است فقط تعیین کنید که چه مقدار پول را برای مدت معینی برداشت کنید و فقط با پول نقدی که برای خود اختصاص داده اید، چیزها را خریداری کنید.

با همسرتان مذاکرات سخت مالی داشته باشید

بحث با همسر در مورد امور مالی شخصی، الگوهای هزینه و برنامه مالی برای آماده سازی خانواده و رسیدن به موفقیت مالی آینده بسیار مهم است. رسیدگی به مسائل مالی کاری است که همه زوج ها می توانند انجام دهند، اما شما باید خودتان این کار را انجام دهید، در غیر این صورت انجام نمی شود و اگر شما امور مالی را اولویت قرار ندهید، آنها یکی هم اینکار را انجام نمی دهد.

محصولات برند نخرید

تا جایی که ممکن است به صورت کلی در این مورد یعنی خرید محصولات برند، عمل کنید و اولویت بندی داشته باشید زیرا نمی توانید از همه چیز بهترین ها را داشته باشید. برای مواردی که به آنها اهمیت می دهید، محصولات برند و با کیفیت خریداری کنید و با خرید محصولات معمولی هزینه های کالاهایی را که به آنها اهمیت نمی دهید کاهش دهید. مواردی که ممکن است بتوانید در آنها صرفه جویی کنید عبارتند از:لوازم آرایش، غذا، لباس های خاص پس آنچه را که می خواهید اولویت بندی کنید.

 گوشت کمتری بخرید

گوشت علاوه بر عوارضی جسمی که ایجاد میکند، قیمت بالایی دارد پس یک راه ساده برای کاهش هزینه مواد غذایی این است که گوشت کمتری مصرف کنید، برای اینکار می توانید لوبیا وسایر حبوبات را جایگزین گوشت قرار دهید و اگر اینکار برایتان دشوار است با یک روز بدون گوشت در هفته شروع کنید و حذف گوشت فقط یک یا دو بار در هفته می تواند تفاوت قابل توجهی در هزینه مواد غذایی شما ایجاد کند.

یک روز بدون هزینه ایجاد کنید

هفته ای یک بار "یک روز بدون هزینه" را انتخاب کنید و خودتان را به چالش بکشید که حتی یک ریال هم خرج نکنید تا مجبور به صرفه جویی بیشتر شوید. از نظر فنی حتی اگر یک روز هزینه نکنید، هنوز پول را برای چیزهایی مانند اجاره، بیمه ماشین و ... هزینه می کنید.

در فصل مناسب خرید کنید

برای کاهش هزینه ها بهتر است در فصل مناسب مواد غذایی مصرفی یا چیزهای دیگر را تهیه کنید به عنوان مثال، در تابستان برخی میوه ها با پایین ترین قیمت عرضه می شوند که زمان مناسبی برای خشک کردن آنها است تا بتوانید در فصول دیگر استفاده کنید همچنین میوه ها و سبزیجات فصلی ارزان ترند و طعم آنها نیز بهتر است.

 از خودرو شخصی استفاده نکنید

وقتی برای انجام برخی کارها که نیاز چندانی به ماشین نیست، بیرون می روید از دوچرخه یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید تا به این ترتیب هزینه های خود را کاهش دهید و علاوه بر آن آسیب کمتری به محیط زیست بزنید.

خوراکی های سالم تهیه کنید

خوراکی های سالم مانند آجیل، میوه ها و سبزیجات تازه تهیه کنید و از مصرف آدامس، چیپس، شکلات، آب میوه، بیسکویت و غلات شیرین خودداری کنید.

بدیهی است غذاهایی که در خانه نگهداری می شوند هنگام بروز گرسنگی به سراغ آنها بروید بنابراین ایجاد محیطی مناسب برای تغذیه سالم یک ایده فوق العاده عاقلانه است. مصرف غذاهای ناسالم ایمنی شما را کاهش و احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد و این بدان معناست که در نهایت مجبور به مراجعه پزشک هستید در صورتیکه که غذاهای سالم تأثیر کاملاً معکوس دارند.

کمی میوه با خود به محل کارتان ببرید

یکی دیگر از کارهای ساده که باید هر روز صبح قبل از بیرون آمدن انجام دهید این است که یک میوه (سیب، گلابی، موز) داخل کیف خود گذاشته و در اواسط بعدازظهر هنگام گرسنگی آن را میل کنید، اگر اینکار را انجام ندهید به احتمال زیاد یک میان وعده ناسالم می خورید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید