تیشرتی که ضربان قلب را تشخیص می‌دهد

لباس هوشمند تولید می‌شود

کدخبر: ۴۳۸۵۴۵
این ماده جدید می تواند ضربان قلب شما را از طریق پیراهن شما اندازه گیری کند.
لباس هوشمند تولید می‌شود

براساس گزارش اقتصادنیوز، گروهی از محققان ماده جدیدی را تولید کرده اند که می گویند به اندازه پنبه نرم است اما به اندازه کولار قوی و به اندازه بسیاری از فلزات رسانا است. می توان آن را مانند لباس معمولی پوشید و شستشو داد و در نهایت می تواند لباس های ورزشی را به «پوشیدنی های هوشمند» تبدیل کند.

به اصطلاح «نخ های نانولوله کربنی» شبیه به سیم در دستگاه نظارت بر الکتروکاردیوگرام (EKG) عمل می کند ، که ریتم قلب را برای تشخیص شرایط قلبی اندازه گیری می کند. بر اساس مطالعه جدیدی که در آزمایشگاه دانشکده مهندسی براون دانشگاه رایس انجام شده است ، به جای وصله روی پوست ، می توان آنها را با تی شرت دوخت و مانند لباس های معمولی ورزشی پوشید. و برخلاف سیم ها ، آنها می گویند نخ ها می توانند کشیده و مکرر پوشیده شوند.

در نهایت می تواند به جایگزینی مانیتورهای حجیم EKG هولتر در محیط های پزشکی و ساعت های کنترل ضربان قلب و بندهای قفسه سینه برای ورزشکاران ، علاوه بر سایر کاربردهای احتمالی کمک کند.

210831123801-02-rice-university-smart-shirt-screenshot-exlarge-169

لورن تیلور ، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه رایس و نویسنده اصلی این مطالعه ، در ویدئویی در مورد این محصول گفت: « یکی  از کاربردهای جالب این فناوری این است که می توانیم از آنها برای لباس های نظامی نسل بعدی استفاده کنیم. ما نه تنها قادر به استفاده از این مواد برای الکترودهای EKG هستیم ، بلکه می توانیم از آنها به عنوان آنتن نیز استفاده کنیم تا بتوانیم محل استقرار پرسنل نظامی را ردیابی کنیم.»

بر اساس گزارش گارتنر ، انتظار می رود هزینه های جهانی برای فناوری‌های پوشیدنی یا دستگاه هایی که تبدیل به لباس می شوند 18 درصد افزایش یابد و به 81.5 میلیارد دلار در سال 2021 برسد و 15 درصد دیگر در سال 2022 اضافه کنند. بسیاری از شرکت های فناوری برای ایجاد قابلیت های مشابه در دستگاه ها سرمایه گذاری کرده اند-اپل  واچ در سال 2018 مانیتور ضربان قلب را معرفی کرد و سایر ویژگی های پزشکی را نیز به آن اضافه کرد ، و در سال 2019 ، گوگل برنامه های خود برای خرید FitBit اعلام کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید